Diky Honza, aj ked
We didn't start the fire... Bohuzial 32-bit vs. 64-bit problematika pokryva aj OS ci chceme alebo nechceme, pretoze mozeme mat:
- 32-bit OS a 32-bit aplikaciu
- 64-bit OS a 32-bit aplikaciu
- 64-bit OS a 64-bit aplikaciu
Takisto, zvoleny OS ma vplyv na vysledne casy, takze L/M/W porovnania tu tiez budu. Aj ked je to komplexna problematika, pretoze malokto stavia komp dedikovany len na BOINC a teda pri rozhodovani o OS nehladi len na BOINC aspekty a o to tazsie je vybrat.
No ale k BOINCu samotnemu: Mytus "zatial sa este nevyplati prechadzat na 64-bitovy OS..." vznikol na overclockerskych strankach, kedy sa porovnavalo za specifickych podmienok, ktore zdaleka nesedia k BOINCu.
U mna doma si kompilujem vsetky aplikacie, kde sa dostanem k zdrojaku. A tam vzdy 64-bitova verzia pocita rychlejsie ako 32-bitova. A je to logicke, pretoze v 64-bitovom mode ma kompilator k dispozicii viac "veci" (konkretne vacsie registre a viac registrov, samozrejme aj instrukcie na pracu s nimi), takze binarka ma vacsiu sancu byt rychlejsia (napriklad tym, ze je vacsi pocet registrov, sa nemusia premenne "odkladat" na zasobnik). Samozrejme, u mna platia len tie 2 moznosti s 64-bitovym OS.
Porovnanie vsetkych 3 moznosti na jednej masine je tazke, lebo clovek musi mat najmenej 2 systemy na jednom stroji aby to naozaj seriozne porovnal (a zase sme pri vybusnej teme, tych systemov by muselo pri novom HW byt viac). A do toho merat vsetky projekty. A do toho je viac typov masin (v 32-bit bol myslim znacny rozdiel medzi Intel a AMD, podla projektov). Prejst uplne vsetky moznosti je nemozne...
U mna su preferencie z hladiska BOINCu jasne: ak procak podporuje 64-bit, ide tam 64-bitovy OS. A kompilujem vlastne aplikacie, ak mam zdrojaky.