(male) Auto z hladiska fyziky

Diskusia nezaraditeľná ani do jednej z kategórií

Moderátor: Moderátori

Užívateľov profilový obrázok
Kiwi
Príspevky: 2056
Dátum registrácie: Ut Feb 13, 2007 5:18 pm
Bydlisko: Sobrance
Kontaktovať užívateľa:

(male) Auto z hladiska fyziky

Príspevokod užívateľa Kiwi » Po Dec 16, 2013 12:40 am

1. Aky cas potrebujem na bezpecne predbehnutie 16,5 m dlheho kamionu alebo 20 m dlhej jazdnej
supravy iducej rych. v1 na rovine, ak vo vzdialenosti x m oproti ide auto rychlostou v2,
pricom ja idem rych. v3 , ak
1. v3 > v1 a oproti mi nic v tej chvili nejde
2. v3 = v1 a musim cakat, pricom cakam vo vzdialenosti d za kamionom.

2. Aky vykon motora kW a krutiaci moment Nm na kg mojho auta na to potrebujem ?

3. Ako sa zmenia hore uvedene javy, ak zmenim pneu. zo zimnych 165/70 R 13 na letne 185/60 R 15.

4. Aku brzdnu drahu budem mat pri hmotnosti m a rychlosti v na povrchu so sucinitelom f ,
ak ma auto ABS a ak brzdim smykom, vzhladom na vyssie rozmery pneu., predpokladajme rovnaky dezen, zlozenie pre zjednodusenie.

5. Co sa stane, ak sa auto o hmotnosti m1 , zrazi s autom o hmotnosti m2 , pricom obe
auta maju roznu tuhost karoserie, prip. ak auto s hm. m1 narazi do stromu o polomere r.

6. Daju sa fyz. vlastnosti karoserie odvodit od testov Euro NCAP, napr. podla poctu * ?

7. Da sa namiesto mensieho akumulatora pre benzinovy motor, pouzit vacsi napr. 1,75 % povodneho ?
Ake to bude mat dosledky na alternator ? Zaruci ten vacsi akumulator startovatelnost napr. pri -20 *C ?

8. Ma vyznam si priplacat za rekuperaciu energie, ktora vraj usetri 3 % paliva, ak cena akumulatora
pre rekuperaciu je podstatne vyssia, ako bezneho Ca,Ag potiahnuteho, Pb akumulatora ?

9. Ako sa zmeni dojazd elektrickeho auta, pri -20 *C, ak si prip. este zapnem vyhrievanie, vyhrievanie okna,
vyh. zrkadiel, vyh. zad. okna, vyh. sedadla, daju sa taketo data niekde vyhladat podla prev. vozidla ?

10. Existuje niekde monitor dojazdu na baterie el. auto, nieco podobne ako napr. toto pre spotrebu ?
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/589404.html

11. Ja vyhodnejsie kupit si el. auto, ak jazdim 5 km tam, prestavka, 5 km spat, max. raz za mesiac 100 km trasa, ergo
diesel s filtrom pevnych castic by to asi neprezil, bezin to asi prezije, ale bude stale studeny, ani baterka sa velmi
nestihne dobit a bude nutne to dobijat mimo, hlavne ak clovek viac krat v zime v meste startuje.

12. Daju sa zistit udaje o kazivosti jednotlivych casti auta na novych autach, ktore su este len par mesiacov
na trhu a pouzivaju novu motorizaciu ? Alebo len pracne hladat informacie po forach jednotlivych modelov a motorizacii ?

13. Plati vseobecne pravidlo, ze cim viac elektronickych a mechanickych featuriek v aute, tym sa to skor pokazi ?

14. Plati pravidlo, ze atmosfericke motory su trvanlivejsie ako nove turbo motory, preplnane turbovrtulou a/alebo turbokompresorom ?
Treba tie turba po odstaveni auta este niekolko minut chladit ?

15. Existuju aj male auta, ktore maju kvalitne osvetlovacie systemy, ako maju najdrahsie a najmodernejsie BMW a AUDI ?
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... H1Vm4#t=93

16. Je lepsie z hladiska bezpecnosti si priplatit za bi-xenony + hmlovky s corner funkciou, oproti obycajnym H4 ?

17. Mnohe nove TSI motory s rozvodovou retazou maju uz po par. tisic km problem s jej natiahnutim, preskocenim,
a naslednym zrazenim sa ventilov a piestov po rozijdeni synchronizacie motora.
Je lepsie si vybrat motorizaciu s rozvodovym remenom a pravidelne ju menit ?

18. Mnohe nove auta maju LongLive servisne intervaly. Neznizuje sa zivotnost motor, ak sa pouziva na kratke trasy
do 10 km, nestaci sa zohriat, nie je potom lepsie ten interval skratit ? Oplati sa predplatit si pri kupe auta
servisne vymeny kvapalin, filtrov a prehliadky, alebo radsej si to zaplatit az neskor ?

19. Je velky rozdiel v bezpecnosti a ekonomike pneumatik, napr. Matador, Barum a znackovych Continental, Michelin, Dunlop, Pirelli ?

20. Treba si dnes kupit aj prakovacie senzory, prip. par. kamery, ak ma auto mensie zadne sklo a male sp. zrkadla ?

21. Aky je rozdiel v klime mechanickej, elektronickej a automatickej ? Je rozdiel aj v ucinnosti chladenia a v spotrebe ?
Je rozdiel v kvalite klimatizacii v malych autach a v strednej triede ?

22. Oplati sa kupit nove male auto do 10 000 € alebo radsej nejake ojazdene za podstatne mensiu sumu ?

23. Ake je riziko kupy stocenych km, prip.kradnuteho auta, auta v exekucnom konani, auta v zalozanom prave,
auta,kde po par mesiacoch musi clovek do toho vela investovat ?

24. Su auta, ktore maju detektor povrchu cesty a hlavne v zime varuju na kritickych miestach, napr.
ukazanim max. rych., ktorou za danych podmienok mozem danu zakrutu na pneu. so zadanymi
parametrami prejst ?

25. Funguju v autach systemy radarovej kontroly predo mnou iduceho auta a kritickeho brzdenia bezpecne ?

26. Funguju Line Assistent-i bezpecne ?

27. Su systemy kontroly tlaku pneu. napomocne alebo su skor na obtiaz ? Musia byt na zimnych aj na letnych diskoch ?
Da sa ten system vypnut, alebo ak zaznamena nedostatocny tlak, tak sa nepohnem z miesta ?

28. Mnohe automobilky nedavaju vobec rezervu. Da sa opravnou sadou opravit defekt ?
Ja riziko neopravitelneho defektu na nasich cestach s opravnou sadou vysoke ?

29. Ako porovnat vyhodnost kupy noveho auta, ked je tolko znaciek, tolko modelov, tolko motorizacii,
tolko vybav, tolko paketov, tolko moznych vybaveni za rozne ceny. Ako to nejako prehladne usporiadat do tabulky, aby sa to dalo
nejako porovnat a nemat v tom po 20-tich moznych kombinaciach hokej ?

30. Ako je to zo zivotnostou, poruchovostou a servisom naftovych, benzinovych, CNG, LPG aut, hybridov a uplne elektrickeho
pohonu ? Co motory na etanol a zmes nafty a olejov ?
Podstata objavu spočíva vo videní niečoho, čo videli všetci a v premýšľaní o niečom, na čo nikto nepomyslel.
Tachyum Rado Danilák Rottenkiwi

Užívateľov profilový obrázok
Duro Kotulic Bunta
Príspevky: 1862
Dátum registrácie: St Feb 07, 2007 4:00 pm
Bydlisko: Stupava
Kontaktovať užívateľa:

Re: (male) Auto z hladiska fyziky

Príspevokod užívateľa Duro Kotulic Bunta » Po Dec 16, 2013 9:31 am

Ja by som sa opytal inak - aky prakticky vyznam pre teba maju odpovede na sadu otazok, ktore si polozil?
It is by logic that we prove, but by intuition that we discover. [J.H. Poincaré, mathematician]
A man who knows how to be alone is never lonely. [Osho]

Užívateľov profilový obrázok
Kiwi
Príspevky: 2056
Dátum registrácie: Ut Feb 13, 2007 5:18 pm
Bydlisko: Sobrance
Kontaktovať užívateľa:

Re: (male) Auto z hladiska fyziky

Príspevokod užívateľa Kiwi » Po Dec 16, 2013 3:05 pm

No mal som stare auta a teraz sa neviem dostat do obchodu, neviem odviest slepeho otca k lekarovi,
neviem sa dostat k lekarovi, tak ked nezozeniem rychlo nove auto, tak asi tuto zimu neprezijem.

Problem je klasicky, treba nieco vyriesit, rychlo a lacno, aby to bolo bezporuchove na 5 rokov.

Nechcem zase stare auto, ktore je cely cas v servise a clovek len plati a nema auto doma.

Pozeral som aj bicykle, kde odpada EK a STK, pripadne el. auta, ale tie su male a drahe
a este treba platit prenajom bateriek a STK sa aj tak po case nevyhnem, pritom neviem
ako sa kazia el. auta oproti spalovacim,
Podstata objavu spočíva vo videní niečoho, čo videli všetci a v premýšľaní o niečom, na čo nikto nepomyslel.
Tachyum Rado Danilák Rottenkiwi

Užívateľov profilový obrázok
gabberattack
Príspevky: 1276
Dátum registrácie: Ut Feb 06, 2007 2:35 am
Bydlisko: Mooresville, NC
Kontaktovať užívateľa:

Re: (male) Auto z hladiska fyziky

Príspevokod užívateľa gabberattack » Ut Dec 17, 2013 2:42 pm

Na odvoz k lekarovi v zime by som bud pouzil autobus, alebo sanitku. Bol som u Teba pred par rokmi, cesty su tam dost divoke, v zime to musi byt o drzku. Podla mna by najlepsia bola asi Lada Niva, myslim, ze sa da zohnat za lacno z druhej ruky, len si zozen k nej aj nejakeho znameho automechanika. Ked sa opytas v kostole, mozno nieco zistis. Som zistil tu zaujimavu vec - tuto v US sa da kopa veci vybavit cez kostoly, pricom pan duchovny pozna strasne mnozstvo ludi a dokaze odkomunikovat vela veci.
-gabberattack-
Keep The Panic!

...a Windows Vista
padá na Mesiaci
6x pomalšie!

Užívateľov profilový obrázok
Kiwi
Príspevky: 2056
Dátum registrácie: Ut Feb 13, 2007 5:18 pm
Bydlisko: Sobrance
Kontaktovať užívateľa:

Re: (male) Auto z hladiska fyziky

Príspevokod užívateľa Kiwi » Ut Dec 17, 2013 5:06 pm

DIk za radu. No mne by stacila aj nejaka Felicia, len tie lacne su vacsinou v takom stave, ze neprejdu EK a STK,
takze kupovat auto na par mesiacov sa mi nechce, servisy vraj malo plno roboty, a ked chces vymenit tlmic,
ci dosticky, tak treba tyzdne cakat, pritom ziadny servis tu nema kontrolu splodin,povedia mi, mate to vsetko
pripravene na EK a STK, pojdem na kontrolu, a vsetko je uplne zle.

Tak neviem ake su servisy v MI ci VT, mozno su lepsie vybavene.
Podstata objavu spočíva vo videní niečoho, čo videli všetci a v premýšľaní o niečom, na čo nikto nepomyslel.
Tachyum Rado Danilák Rottenkiwi

Užívateľov profilový obrázok
Duro Kotulic Bunta
Príspevky: 1862
Dátum registrácie: St Feb 07, 2007 4:00 pm
Bydlisko: Stupava
Kontaktovať užívateľa:

Re: (male) Auto z hladiska fyziky

Príspevokod užívateľa Duro Kotulic Bunta » So Dec 21, 2013 7:19 pm

Kiwi, nepoznam cesty v tvojom okoli, ale viem si asi aj podla Gabberovych komentov predstavit, ako to tam vyzera. Na taky ucel je velomobil pravdepodobne dost nevhodny, navyse ak mas este niekoho vozit, to by si musel mat nejaky tandem. Existuju sice aj elektricke tricykle pre dvoch, ale podla ceny pojde o cinsku vyrobu a preto v tazsom terene nevydrzia dlho, navyse kapoty sa daju efektivne vyrobit skor pre jednomiestne tricykle.
Ale aby som zareagoval na jednu z tvojich otazok - samozrejme podstatne menej narocny na udrzbu aj prevadzku je motor elektricky, nie spalovaci, pretoze elektricky motor je mechanicky velmi jednoduchy, ziadne piesty, rotacne klby, prevodovky, spojky, valce, olej, vodne chladenie, nic. Obycajne cievky a vynutia, priamo sprevodovane na koleso. Tam je kazovost a aj udrzba (vymena tekutin atd) podstatne nizsia. To je jedna z velkych vyhod elektrickeho motora. Samozrejme ine casti (tlmice) sa ti budu kazit rovnako ako na spalovacom aute, ale to nemusim pisat, to je jasne.
Ked si spomenul ale feliciu, tak este teoreticky som pred casom narazil na zaujimavy pocin z pobaltia
http://electron.lt/
- ziskali v Litve licenciu na prerabku twinga na elektricku verziu, pricom cena je podobna ako pri spalovacom aute (cca 9 tisic EUR), co je podla mna znacne nezvycajne, na to, ze to ma certifikat v europskej krajine. Dosiahli to samozrejme okrem ineho aj tym, ze ma olovene baterie, co sice nie je velmi ekologicke, ale na druhej strane kedze sa daju plne recyklovat, tak to nie je az take zle. Aktualne pokial viem ziadaju o EU certifikat, aby mohli predavat aj inde ako v Litve. Na druhej strane, nie velmidoverujem ich tvrdeniu o vydrzi baterii, a na tretej strane cena je asi stale vyssia ako by si si predstavoval za prakticky prostriedok na presun,
A na stvrtej strane, auto sa splati tym rychlejsie cim na nom clovek viac jazdi, co ale asi nebude tvoj pripad, skor ho asi potrebujes na pouzitie raz za tyzden predpokladam (nakupy, lekar).
Takze tazko radit, mam malo vstupnych dat a vyber v nizkej cenovej kategorii privelmi technologicky inovativny tiez nie je.
It is by logic that we prove, but by intuition that we discover. [J.H. Poincaré, mathematician]
A man who knows how to be alone is never lonely. [Osho]


Návrat na "Ostatné, nehodiace sa inde"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných