Čo dokáže absolvent jadrovej fyziky ?

Diskusia nezaraditeľná ani do jednej z kategórií

Moderátor: Moderátori

Užívateľov profilový obrázok
Kiwi
Príspevky: 2057
Dátum registrácie: Ut Feb 13, 2007 5:18 pm
Bydlisko: Sobrance
Kontaktovať užívateľa:

Čo dokáže absolvent jadrovej fyziky ?

Príspevokod užívateľa Kiwi » Pi Jan 14, 2011 10:20 pm

Dnes som sa dočítal, že absolvent jadrovej fyziky dokáže získavať dáta a spracovávať ich pomocou výkonných GRID sietí,
vie ich spracovať v moderných prog. jazykoch, pomocou nových komunikačných tech., či napr. absolvent biofyziky vie aplikovať
metódy výskumu na riešenie problémov v prírode.

Hovorí sa že vysoké školy sú finančne poddimenzované.

Existuje aspoň jeden boinc alebo podobný slovenský projekt, ktorý sa týka biológie, fyziky, astronómie atď.

Vedia títo absolventi analyzovať dáta ja pomocou GPU, ak to charakter dát dovoľuje ?

Máme projekty podobné WCG, CPDN či ITER /model/ , čisto len zo Slovenska ?
Podstata objavu spočíva vo videní niečoho, čo videli všetci a v premýšľaní o niečom, na čo nikto nepomyslel.
Tachyum Rado Danilák Rottenkiwi

Užívateľov profilový obrázok
gabberattack
Príspevky: 1303
Dátum registrácie: Ut Feb 06, 2007 2:35 am
Bydlisko: Mooresville, NC
Kontaktovať užívateľa:

Re: Čo dokáže absolvent jadrovej fyziky ?

Príspevokod užívateľa gabberattack » So Jan 15, 2011 3:03 am

Jadrovu fyziku som mal len okrajovo, ale nieco o biofyzike a biologii viem, dost dlho som sa im venoval. Pravdou je, ze teoreticke znalosti nasich absolventov su znacne. Ja sam som sa bifloval kilogramy knih, ale tieto znalosti mi boli dost nahovno (a musim povedat pravdu, ze si uz toho vela nepamatam, lebo som sa ucil stylom Hrrrrr na prvy zapocet treba vediet 3 knihy, hrrrrr na dalsi zapocet dalsie 3 knihy a tie predchadzajuce rychlo vymazat, aby bola kapacita, lebo vsetko sa pamatat neda bez fotografickej pamete). Co skutocne chyba je aplikacia znalosti do praxe. Mozem povedat, venoval som sa isty cas mikrobiologii a epidemiologii chorob, vedel som takmer vsetky mozne kmene bakterii, ich identifikaciu, vlastnosti, farbu, vonu... no proste vsetko, co sa len dalo z knihy vycitat. Zial nikdy sme sa nedostali na skole aj k tomu, aby sme s tym nieco robili a znalosti uplatnili napriklad vo vyskume. Akurat som cucal do mikroskopu a snazil sa memorizovat si vzhlad toho, ako ktora bakteria vyzera a ktorou chemikaiiou sa da dokazat, az som mal z toho brutalny gulas v hlave, lebo to vsetko do nej vtesnat sa proste neda (ale mikrobiologiu som mal za B - co mi je teraz taky velky prd platne).

Naopak, ked som prisiel do USA, tuto az tak detailne fakty a memorizaciu nepozadovali, ale chceli po mne prakticke veci - teda vymysliet pocas semestra nieco zaujimave, prist na sposob, akym to otestovat a potom aj v reale to vykonat a zistit, aky to ma vyznam pre ludi (samostatny projekt cinil 50% konecnej znamky). A to nebola nejaka popredna univerzita, ale miestna vysoka skola pre beznu populaciu. Ja som sa venoval napriklad moznosti prenosu Gram negativnych infekcii v ramci rodiny pouzivanim spolocnych priestorov a dosli sme k zaujimavemu zisteniu, ze Gram negativne potvory sa bezproblemovo mozu prenasat napriklad pri splachovani zachoda mikrokvapockami, ktore pri tomto ukone vznikaju (tieto bakterie nemaju radi kyslik a preto by sa nemali teoreticky prenasat az tak lahko ani cez mikrokvapocky). Na tejto teorii nebolo nic az tak svetoborne, okrem toho, ze sme robili vytery takmer z kazdeho mozneho miesta v domacnosti, a prisli sme na to, ze z jedneho vyteru sme dostali desiatky roznych Gram negatovnych tyciek (ktore sa nikde inde v domacnosti nevyskytovali). :-) A tymto rizikovym miestom vyskytu (pretoze bakteria sa musi nejako dostat zpatne do traviaceho traktu, aby narobila skodu) bola zubna kefka so svojimi vlaknami, ktore drzia vlhkost a dovoluju bakteriam prezit medzi vlaknami. A preto zaverom vyskumu bolo, ze umiestnenim zubnej kefky mimo kupelne so zachodom sa riziko prenosu gram negativnych tyciek rapidne znizilo, lebo nedochadzalo k vnutrorodinnemu prenosu infekcie (dolezite ako opatrenie pre ludi, ktori idu domov s infekciou). A pritom pre identifikaciu kmena, ktory sme nasli sme sa nemuseli ucit vsetko naspamat, ale mali sme vedla mikroskopu knihu s rozcestnikom znakov hlavnych kmenov na pomoc pri identifikacii.... aky to rozdiel oproti bezduchemu memorizovaniu spameti. Sice zaver vyskumu bol dost jednoduchy, no pre prakticky zivot realizovatelny s viditelnymi vysledkami a budem si detaily okolo tohoto vyskumu pamatat az kym nezdementiem po 70-ke. :-) Kiez by som si pamatal nieco z tych knih, ktore som hodiny cital pocas dlhych noci na nasom internate.

Problem slovenskeho (a ceskeho) skolstva je, ze sa snazi zo studentov spravit chodiace encyklopedie, ktore ale nevedia absolutne tieto znalosti potom vyuzit (ak sa im dovtedy nepremiesaju v hlave na vlassky salat).
-gabberattack-
Keep The Panic!

...a Windows Vista
padá na Mesiaci
6x pomalšie!

Užívateľov profilový obrázok
MeX
Site Admin
Príspevky: 481
Dátum registrácie: Po Feb 05, 2007 3:13 pm
Bydlisko: Bratislava, Slovensko
Kontaktovať užívateľa:

Re: Čo dokáže absolvent jadrovej fyziky ?

Príspevokod užívateľa MeX » Ut Jan 18, 2011 7:41 pm

Absolutne suhlasim.

shafa
Príspevky: 391
Dátum registrácie: So Nov 08, 2008 2:11 am

Re: Čo dokáže absolvent jadrovej fyziky ?

Príspevokod užívateľa shafa » Ut Jan 18, 2011 7:56 pm

Jaci ucitele, takovi studenti.
Kdyz si vybavim, kolik ucitelu jsme na skole meli a kolik jich krome uceni v zivote delalo poradne i svoji profesi v prumyslu, tak me to optimismem nenaplnuje.
If someone asked me to choose between Metallica and Megadeth, I would say SLAYER...

Užívateľov profilový obrázok
Wewe
Príspevky: 15
Dátum registrácie: Ne Mar 28, 2010 3:38 pm
Bydlisko: Žilina (Banská Bystrica)

Re: Čo dokáže absolvent jadrovej fyziky ?

Príspevokod užívateľa Wewe » So Jan 22, 2011 12:56 am

Presne na toto nadávajú aj Francúzi (samozrejme nielen, no tu ide o prípad, o ktorom viem), ktorí majú firmy/pobočky na Slovensku - Slováci, celkom milí ľudia, keď vylezú zo školy, vedia byť fakt nadupaní informáciami, ale dajte im jednu konkrétnu úlohu (napríklad v mliekarňach sa na niečom dohodnúť s vedúcim výroby, čo naozaj nie je nič zložité...) a nie sú schopní to urobiť. V tomto prípade to ale nepadlo až tak na tom, že by mladý nevedel aplikovať nadobudnuté poznatky, on jednoducho nebol schopný komunikovať. Neviem, v ktorom z jazykov to bolo, či neboli náhodou obaja Slováci... aj keby nie, ten chalan vedel veľmi dobre aj po francúzsky. Veľký to problém odovzdať odkaz z vedenia, zistiť odpoveď a dať vedieť vrchným :D
Obrázok


Návrat na "Ostatné, nehodiace sa inde"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných