Dlzka WU

Honza
Príspevky: 953
Dátum registrácie: Po Feb 05, 2007 8:20 pm
Bydlisko: Praha

Re: Dlzka WU

Príspevokod užívateľa Honza » So Júl 05, 2008 1:20 pm

2 Palo - Windows Server 2008 má variantu instalace pouze Core, kde není klasický GUI, IE a podobné srajdy.
OS podle mě nemá zásadní vliv na výkon aplikace. Většinu vidím ve zručnosti programátora a dobré kompilaci. Přistoupil bych na rozdíly u aplikací, které intenzivně pracují s pamětí (alokace), ale x64 by mohl tyto rozdíly mírnit.

Užívateľov profilový obrázok
Palo M.
Príspevky: 1190
Dátum registrácie: Po Feb 12, 2007 3:53 am
Bydlisko: Shanghai, China

Re: Dlzka WU

Príspevokod užívateľa Palo M. » So Júl 05, 2008 7:44 pm

Honza napísal:2 Palo - Windows Server 2008 má variantu instalace pouze Core, kde není klasický GUI, IE a podobné srajdy.
OS podle mě nemá zásadní vliv na výkon aplikace. Většinu vidím ve zručnosti programátora a dobré kompilaci. Přistoupil bych na rozdíly u aplikací, které intenzivně pracují s pamětí (alokace), ale x64 by mohl tyto rozdíly mírnit.

Windows Server 2008 som nevidel... Mozno uz Bill pred odchodom do dochodku polavil v pozornosti a tvorcom systemu sa podarilo prepasovat do produktu plnohodnotny command-line :-)

OS by zasadny vplyv na vykon aplikacie nemal mat. Ale 64-bit Linux oproti 32-bit Windoze uz nie je len rozdiel OS, ale aj rozdiel rezimu prace procesora...

Samozrejme suhlasim, omnoho viac zavazi samotna aplikacia (vid moja brutalna optimalizacia TSP BF). Ale zase na druhej strane, aplikacie mozu byt pisane v specifickych podmienkach a niekedy su tam ine veci, ktore su dolezitejsie ako optimalizacia...

Honza
Príspevky: 953
Dátum registrácie: Po Feb 05, 2007 8:20 pm
Bydlisko: Praha

Re: Dlzka WU

Príspevokod užívateľa Honza » So Júl 05, 2008 8:22 pm

Palo M. napísal:Ale 64-bit Linux oproti 32-bit Windoze uz nie je len rozdiel OS, ale aj rozdiel rezimu prace procesora...
Nemůžes přeci srovnávat 64-bit a 32-bit OS. I když chápu, že Linux x64 je menší exot než Win x64, stejně tak knihovny a aplikace pro něj.

Jedu doma i v práci pár mašin na Windows Server 2003 a 2008, samozřejmě x64 a je to rozdíl. Mluvim o 4 a víc GB RAM, čtyřjádro atd.
Nové servery v práci půjdou také na 64-bit, pokud tomu nebude něco bránit. Někdy je to i tak, že je x64 potřeba - viz Exchange 2007, který vyžaduje x64 OS.

Každopádně jsem potěšen, když 64-bit hezky běží, využívá dostupnou paměť...a jsou pro něj x64 aplikace, včetně BOINC.

Užívateľov profilový obrázok
matob
Príspevky: 932
Dátum registrácie: Pi Dec 14, 2007 12:16 am
Bydlisko: Dudince & Banská Bystrica
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dlzka WU

Príspevokod užívateľa matob » So Júl 05, 2008 10:54 pm

320h - 95%... verím, že do rána to bude :D
...konečne.. 8)
Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
Palo M.
Príspevky: 1190
Dátum registrácie: Po Feb 12, 2007 3:53 am
Bydlisko: Shanghai, China

Re: Dlzka WU

Príspevokod užívateľa Palo M. » Ne Júl 06, 2008 9:12 am

Honza napísal:Nemůžes přeci srovnávat 64-bit a 32-bit OS.
Mozeme kludne porovnat hocico s hocicim... len sa potom niektorym vysledkom porovnania nemozeme cudovat 8). Ja som s tym v tomto pripade nezacal :roll:

Rekapitulacia: forest sa cudoval, ze Heftova nepretaktovana Q6600 orion ma pomerne vysoke benchmarky s porovnani s forestovou vysoko pretaktovanou Q6600. Obidve maju 2G pamate...
Ja mam hardverovo velmi podobnu masinu ako Hefto, tiez na zakladnom takte (so 4G, co IMHO nehra ulohu), ale cassiopea ma este vacsie benchmarky... a to bude pravdepodobne tym, ze Hefto "len" nainstaloval BOINC-klienta a ja som ho skompiloval sam.

To ma potom obcas ma pobavia diskusie na overclockerskych forach typu "chcem WinXP a nechcem Vistu, lebo Crysis ma na WinXP vacsie FPS...", lebo potom to vyznieva tak, ze 64-bitovy system je vlastne pomalsi ako 32-bitovy.
Ale nase skusenosti s BOINC hovoria inak...

Vacsina taktovacov testuje na specialnych benchmarkoch a na hrach a tam im vychadza lepsie 32-bitovy rezim, preto vsetci taktuju v 32-bitovom mode. Nakolko by bola ta ista masina stabilna pri rovnakych taktoch v 64-bitovom rezime, to uz sa neuvadza - som z toho uz isty cas znechuteny, tak to sledujem len velmi zbezne. Taktovaci sa na to pozeraju zo svojho egocentrickeho pohladu, lebo maju par hier, ktore su ake su. Prirovnal by som ich ku kocovnym zberacom, ktori objavia nove miesto a tam pozbieraju najlepsie jablka co tam su a potom sa tesia, ze maju najlepsie jablka v sirokom okoli (a hreje ich pocit, ze ich to vela nestalo)... No a ludia ako ja, ti zastepia, postriekaju, prerezu atd... a potom sa tesia, ze maju najlepsie jablka na svete (a este ich hreje aj pocit, ze sa o ne sami pricinili).

Z hladiska BOINC-projektu je ale jedno, ze mam vacsie benchmarky ako Hefto, lebo skutocny cas vypoctu je dany aplikaciou. Napriklad takeho Einsteina nase masiny vypocitaju za priblizne rovnaky cas, pretoze binarka je rovnaka (len 32-bit :cry:) a ja si vlastnu neskompilujem.

Užívateľov profilový obrázok
Duro Kotulic Bunta
Príspevky: 1862
Dátum registrácie: St Feb 07, 2007 4:00 pm
Bydlisko: Stupava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dlzka WU

Príspevokod užívateľa Duro Kotulic Bunta » Ne Júl 06, 2008 11:53 am

Palo M. napísal:Z hladiska BOINC-projektu je ale jedno, ze mam vacsie benchmarky ako Hefto, lebo skutocny cas vypoctu je dany aplikaciou. Napriklad takeho Einsteina nase masiny vypocitaju za priblizne rovnaky cas, pretoze binarka je rovnaka (len 32-bit :cry:) a ja si vlastnu neskompilujem.


Zaujimave citanie.
Este ma napada doplnok, ze sice z hladiska projektu je to jedno, ale z hladiska uzivatelov moze hrat rolu to, ze s vyssim benchmarkom dostanu za rovnaku pracu (CPU time) viac kreditov...
It is by logic that we prove, but by intuition that we discover. [J.H. Poincaré, mathematician]
A man who knows how to be alone is never lonely. [Osho]

Užívateľov profilový obrázok
matob
Príspevky: 932
Dátum registrácie: Pi Dec 14, 2007 12:16 am
Bydlisko: Dudince & Banská Bystrica
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dlzka WU

Príspevokod užívateľa matob » Ne Júl 06, 2008 3:45 pm

Kiwi napísal:Preco nemozem dostat ani jednu WU ?


http://bluenorthernsoftware.com/scarecr ... s.php?t=60
:D
Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
Palo M.
Príspevky: 1190
Dátum registrácie: Po Feb 12, 2007 3:53 am
Bydlisko: Shanghai, China

Re: Dlzka WU

Príspevokod užívateľa Palo M. » Po Júl 07, 2008 5:07 am

Duro Kotulic Bunta napísal:Este ma napada doplnok, ze sice z hladiska projektu je to jedno, ale z hladiska uzivatelov moze hrat rolu to, ze s vyssim benchmarkom dostanu za rovnaku pracu (CPU time) viac kreditov...
Hra to ulohu len pri niektorych projektoch. Napriklad v Seti@Home sa nepouziva claim z benchmarkov BOINC-klienta, ale claimuje aplikacia (podla WU), takze rozni klienti aj tak claimuju rovnako... a keby aj claimovali rozne (povedzme nejaky stary BOINC-klient), server aj tak prideli ten kredit podla WU. Einstein myslim tiez funguje rovnako.

Orbit zatial funguje na defaultnom BOINC-claime, cize tam benchmarky hraju ulohu v kredite. A je to tam aj kritizovane an forach, lebo z dvoch resultov sa berie ten nizsi claim, takze niektori sa citia ukrivdeni. Pasquale na to zatial nereagoval - IMHO spravny pristup, lebo stale sme len v beta faze a teraz su ine veci dolezitejsie; v tomto som trpezlivy.
Takisto claim podla benchmarkov zvadza k "lacnemu" ojebabravaniu. Fixny (alebo kvazi-fixny) kredit naopak motivuje k optimalizaciam alebo pretaktovaniu a podla mna je to tak najlepsie, len sa niekedy tazko urcuje ta fixna hodnota.

Benchmarky sa este uplatnuju v jednej veci (a tam pravdepodobne vzdy budu hrat ulohu) - a to je poziadavka na novu robotu. Podla benchmarkov masiny a podla nastaveni work-cache si totiz BOINC-client vypocita, kolko sekund roboty ma pytat od servera. Ale v tomto pripade to nie je kriticke, takze docasne nizsie benchmarky (ak sa nahodou spustia v "nevhodnom" case, ked je system prechodne nadstandardne vytazeny) nikomu neublizia.

Užívateľov profilový obrázok
forest
Príspevky: 294
Dátum registrácie: Pi Feb 09, 2007 8:49 am
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dlzka WU

Príspevokod užívateľa forest » Po Júl 07, 2008 2:05 pm

Já se jen ptal čím to je, protože podle ničeho jiného než výsledku z BM Benchmarku se nedá odhadnout zda je mašina přetaktnutá či nikoliv a zde ten rozdíl byl opravdu znatelný oproti běžným defaultním výsledkům, tak jsem se optal proč by tomu tak mohlo být.
Děkuji všem za vysvětlení, budu muset příště koukat ještě na další věci a alespoň vím na co všechno se zaměřit. Samosebou ruční úpravu výsledků neodhadne nikdo :wink:

Užívateľov profilový obrázok
matob
Príspevky: 932
Dátum registrácie: Pi Dec 14, 2007 12:16 am
Bydlisko: Dudince & Banská Bystrica
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dlzka WU

Príspevokod užívateľa matob » Ut Júl 08, 2008 6:33 pm

takže ja som na tom s obomi WU rovnako... cca 1 250 000sec. , validation initial...
a co vy :wink:

1,239,959.00 - 3,610.75 pending
1,246,049.00 - 3,578.43 pending
Naposledy upravil/-a matob v St Júl 09, 2008 8:28 am, upravené celkom 1 krát.
Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
Duro Kotulic Bunta
Príspevky: 1862
Dátum registrácie: St Feb 07, 2007 4:00 pm
Bydlisko: Stupava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dlzka WU

Príspevokod užívateľa Duro Kotulic Bunta » Ut Júl 08, 2008 7:36 pm

Athlon 3500+: 180 hodin @ 59%
Na notasi mam nejakych 10% po 38 hodinach (starucky 1,7 GHz)

Holt, stazovali sme sa ze mame malo prace tak mame co sme chceli :-) :-)
It is by logic that we prove, but by intuition that we discover. [J.H. Poincaré, mathematician]
A man who knows how to be alone is never lonely. [Osho]

Užívateľov profilový obrázok
matob
Príspevky: 932
Dátum registrácie: Pi Dec 14, 2007 12:16 am
Bydlisko: Dudince & Banská Bystrica
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dlzka WU

Príspevokod užívateľa matob » Ut Júl 08, 2008 9:01 pm

:lol: presne tak.. na dva týždne mali aspon od nás pokoj :D
ale teraz začne byť doba, keď začnú pomaly všetci dopočítavať tie skoré jednotky..
tak bude treba nové :D
Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
slavko.sk
Príspevky: 1603
Dátum registrácie: Po Feb 05, 2007 4:42 pm
Bydlisko: Bratislava, Slovensko
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dlzka WU

Príspevokod užívateľa slavko.sk » Po Júl 14, 2008 3:00 pm

No ja mam este dost WU na quade ale notebook uz je na suchu, tak som tam dal staru dobru malariu.
Inak vsetky WU z quadu mam v pending, 4 WU kazde po skoro 5000 kreditov (claimed).

Užívateľov profilový obrázok
slavko.sk
Príspevky: 1603
Dátum registrácie: Po Feb 05, 2007 4:42 pm
Bydlisko: Bratislava, Slovensko
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dlzka WU

Príspevokod užívateľa slavko.sk » St Júl 16, 2008 7:57 am

Inak zaujimave je ze na Quad mi rata 1 WU menej ako 1.000.000 sekund a ziada a dostal cca 5.000 kreditov.
Na Duale na notebooku rata 1 WU cca 1.350.000 sekund, ziada 4.800 az 4.900 kreditov a dostal som 4.300 a 3.171 kreditov.
Vysledok:
Quad core vyzera hodne vyhodnejsi oproti dual core notebooku. Teda v mojom pripade.
Rozptyl kreditu je dost velky v pripade prideleneho - viac ako 1.000 - co je normalne a stava sa to sem tam ale ak su WU kratsie tak si to clovek tak neberie. Inak dovodom maleho prideleneho kreditu je druha masina:
AMD Athlon(tm) 64 Processor 3500+
Linux 2.6.24.5-desktop-2mnb
ktory zratal WU sice za 907,324.80 sekund ale dostal zan len 3.171 kreditov. Z coho mi vychadza dalsi zaver:
Kombinacia AMD/Linux pocita sice WU rychlo ale dostane o hodne menej kreditov ako v pripade Quad/Windows.
Teraz rypnem a zacnem flame:
Linix je nevyhodny pre orbit@home. :^o

Užívateľov profilový obrázok
Palo M.
Príspevky: 1190
Dátum registrácie: Po Feb 12, 2007 3:53 am
Bydlisko: Shanghai, China

Re: Dlzka WU

Príspevokod užívateľa Palo M. » St Júl 16, 2008 8:39 am

slavko.sk napísal:Teraz rypnem a zacnem flame:
Linix je nevyhodny pre orbit@home. :^o
Linix je asi nevyhodny. Ale Linux sa celkom da... ved si sam pisal, ze tvoj notebook pocital 1.350.000 sekund a dostal 3171 kreditov, pritom linuxova masina pocitala 907.324 sekund a dostala tych istych 3171 kreditov...
V pripade toho Quadu si na tom sice zdanlivo lepsie, lebo si dostal, co si claimoval... lenze tvoj wingman dostal to iste za kratsi cas. V jeho pripade to je 6,22 kreditu/1000s, v tvojom pripade 5,14 kreditu/1000s... no ale ze wingman ma Xeon a nevieme ako nataktovany, tak to radsej porovname s Heftom99, ktory dostal 5.70 kreditu/1000s...


Návrat na "Orbit@home"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní