MilkyWay@home
Moderátor: Moderátori
- slavko.sk
- Príspevky: 1603
- Dátum registrácie: Po Feb 05, 2007 3:42 pm
- Bydlisko: Bratislava, Slovensko
- Kontaktovať používateľa:
Re: MilkyWay@home
Jedno je verzia ovladaca, 2.3 a to bezi aj na 8800. Druha vec je CUDA kod v karte a iba karty s CUDA v1.3 HW maju double precission aj pod CUDA 2.3 ovladacom. Tak nejak, ak som to spravne pochopil. Je to cele bordel ale uz mam davno grafiku tak neviem ci nenapisem jeziskovi tuto zimu ...
- Duro Kotulic Bunta
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: St Feb 07, 2007 3:00 pm
- Bydlisko: Stupava
- Kontaktovať používateľa:
Re: MilkyWay@home
Tak potom je to jasne.slavko.sk napísal:Jedno je verzia ovladaca, 2.3 a to bezi aj na 8800. Druha vec je CUDA kod v karte a iba karty s CUDA v1.3 HW maju double precission aj pod CUDA 2.3 ovladacom.
Anyway, ten bordel je asi naozaj ciastocne aj dosledok PR politiky nVidie - ked ludia nevedia, kupia naivne nieco co aj tak nebude chodit tak ako chcu..
It is by logic that we prove, but by intuition that we discover. [J.H. Poincaré, mathematician]
A man who knows how to be alone is never lonely. [Osho]
A man who knows how to be alone is never lonely. [Osho]
- slavko.sk
- Príspevky: 1603
- Dátum registrácie: Po Feb 05, 2007 3:42 pm
- Bydlisko: Bratislava, Slovensko
- Kontaktovať používateľa:
Re: MilkyWay@home
No asi ma donutia po dlhych rokoch prejst na ATI, resp. uz sa tomu nebranim.Duro Kotulic Bunta napísal:Tak potom je to jasne.slavko.sk napísal:Jedno je verzia ovladaca, 2.3 a to bezi aj na 8800. Druha vec je CUDA kod v karte a iba karty s CUDA v1.3 HW maju double precission aj pod CUDA 2.3 ovladacom.
Anyway, ten bordel je asi naozaj ciastocne aj dosledok PR politiky nVidie - ked ludia nevedia, kupia naivne nieco co aj tak nebude chodit tak ako chcu..
- Duro Kotulic Bunta
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: St Feb 07, 2007 3:00 pm
- Bydlisko: Stupava
- Kontaktovať používateľa:
Re: MilkyWay@home
Nesledujem forum MilkyWay, ale ak niekto ano neviete mi povedat preco stale je tak nehorazne nadhodnotene ocenovanie kreditmi na tomto projekte?
Ak je to docasne, chapal by som to, pre developeov su vyssie priority ako ocenovanie a zosuladenie s inymi projektmi v tomto smere - ale aby takato situacia trvala mesiace? Nic s tym nechcu robit? Ved ide o stovky percent rozdielu oproti inym projektom, a to je naozaj deformacia velka ako .. Mliecna draha.
Ak je to docasne, chapal by som to, pre developeov su vyssie priority ako ocenovanie a zosuladenie s inymi projektmi v tomto smere - ale aby takato situacia trvala mesiace? Nic s tym nechcu robit? Ved ide o stovky percent rozdielu oproti inym projektom, a to je naozaj deformacia velka ako .. Mliecna draha.
It is by logic that we prove, but by intuition that we discover. [J.H. Poincaré, mathematician]
A man who knows how to be alone is never lonely. [Osho]
A man who knows how to be alone is never lonely. [Osho]
Re: MilkyWay@home
Vitaj v klube...
Su 2 extremisticke pohlady na kredity:
1. Kredity by mali byt pridelovane len podla CPU-casu.
2. Kredity by mali byt pridelovane podla kreditu na referencnej masine (odvijajuceho sa z poctu matematickych operacii a potrebneho casu na referencnej masine) pre kazdu WU.
Privrzenci silnych masin presadzuju pohlad cislo 2, aby mali viac kreditov. Takisto privrzenci optimalizacii ci overclockeri. Aj prvy pohlad ma vsak nieco do seba a to je prave kreditova vyvazenost medzi projektami...
V kazdom pripade sa teraz frci prave podla tohoto modelu. No a MilkyWay na GPU (a v nie az takej miere aj optimalizovane MilkyWay na CPU) profituje z toho, ze to, co trva dlho na referencnej masine (a teda dostava vela kreditov), je spocitane za omnoho kratsi cas... To je zjavne dane charakterom vypoctov v Milkyway, ze pouzivaju vypocty v pohyblivej radovej ciarke s dvojitou presnostou, ktore na referencnej masine trvaju dlho a pri optimalizacii alebo na GPU su brutalne zrychlene.
Z tohoto pohladu kredity v MilkyWay nie su nadhodnotene... cely projekt ma ohromny TFLOPS vykon s pomerne malo uzivatelmi. Porovnajme MilkyWay s CPDN:
Milky ma 23 126 aktivnych masin, 432 TFLOPS, RAC 43 204 648
CPDN ma 44 106 aktivnych masin, 71 TFLOPS, RAC 7 137 864
6-krat vacsi vykon (= 6-krat viac vykonanych operacii) a 6-krat vacsi RAC, pritom len polovica strojov...
Takze je to v ramci danych pravidiel naozaj spravodlive, ze sa za MilkyWay dostava taky kredit...
Pravidla mozno nie su idealne... ale asi nie je take jednoduche vymysliet lepsie.
Su 2 extremisticke pohlady na kredity:
1. Kredity by mali byt pridelovane len podla CPU-casu.
2. Kredity by mali byt pridelovane podla kreditu na referencnej masine (odvijajuceho sa z poctu matematickych operacii a potrebneho casu na referencnej masine) pre kazdu WU.
Privrzenci silnych masin presadzuju pohlad cislo 2, aby mali viac kreditov. Takisto privrzenci optimalizacii ci overclockeri. Aj prvy pohlad ma vsak nieco do seba a to je prave kreditova vyvazenost medzi projektami...
V kazdom pripade sa teraz frci prave podla tohoto modelu. No a MilkyWay na GPU (a v nie az takej miere aj optimalizovane MilkyWay na CPU) profituje z toho, ze to, co trva dlho na referencnej masine (a teda dostava vela kreditov), je spocitane za omnoho kratsi cas... To je zjavne dane charakterom vypoctov v Milkyway, ze pouzivaju vypocty v pohyblivej radovej ciarke s dvojitou presnostou, ktore na referencnej masine trvaju dlho a pri optimalizacii alebo na GPU su brutalne zrychlene.
Z tohoto pohladu kredity v MilkyWay nie su nadhodnotene... cely projekt ma ohromny TFLOPS vykon s pomerne malo uzivatelmi. Porovnajme MilkyWay s CPDN:
Milky ma 23 126 aktivnych masin, 432 TFLOPS, RAC 43 204 648
CPDN ma 44 106 aktivnych masin, 71 TFLOPS, RAC 7 137 864
6-krat vacsi vykon (= 6-krat viac vykonanych operacii) a 6-krat vacsi RAC, pritom len polovica strojov...
Takze je to v ramci danych pravidiel naozaj spravodlive, ze sa za MilkyWay dostava taky kredit...
Pravidla mozno nie su idealne... ale asi nie je take jednoduche vymysliet lepsie.
- Duro Kotulic Bunta
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: St Feb 07, 2007 3:00 pm
- Bydlisko: Stupava
- Kontaktovať používateľa:
Re: MilkyWay@home
Ale toto je sposobene predovsetkym GPUckami - teda vacsi vykon aj viac kreditov, co je uplne OK.Palo M. napísal:Milky ma 23 126 aktivnych masin, 432 TFLOPS, RAC 43 204 648
CPDN ma 44 106 aktivnych masin, 71 TFLOPS, RAC 7 137 864
6-krat vacsi vykon (= 6-krat viac vykonanych operacii) a 6-krat vacsi RAC, pritom len polovica strojov...
Takze je to v ramci danych pravidiel naozaj spravodlive, ze sa za MilkyWay dostava taky kredit...
Ale ja nepozorujem na svojom stroji takuto spravodlivost - GPU nepouzivam, ale aj CPU samotne dostane vyrazne viac kreditov za jednotku casu oproti inym projektom (nesledoval som to presne ale podla vsetkeho sa jedna o nasobky)...
Teda neviem, mozno som sa na to pozrel povrchne, ale aj ked som pozeral WUs tak requested credit mam patkrat nizsi ako granted credit (cize WUs dostanu 5krat viac kreditov ako si zasluzia??)
Takze som z toho trochu zmateny..
It is by logic that we prove, but by intuition that we discover. [J.H. Poincaré, mathematician]
A man who knows how to be alone is never lonely. [Osho]
A man who knows how to be alone is never lonely. [Osho]
Re: MilkyWay@home
Aha... Tak na CPU neviem, lebo to nepocitam (pri jednom zapojenom GPU uz akosi nie je motivacia, radsej CPU davam na ine projekty)...Duro Kotulic Bunta napísal:Ale toto je sposobene predovsetkym GPUckami - teda vacsi vykon aj viac kreditov, co je uplne OK.
Ale ja nepozorujem na svojom stroji takuto spravodlivost - GPU nepouzivam, ale aj CPU samotne dostane vyrazne viac kreditov za jednotku casu oproti inym projektom (nesledoval som to presne ale podla vsetkeho sa jedna o nasobky)...
Teda neviem, mozno som sa na to pozrel povrchne, ale aj ked som pozeral WUs tak requested credit mam patkrat nizsi ako granted credit (cize WUs dostanu 5krat viac kreditov ako si zasluzia??)
Takze som z toho trochu zmateny..
Akurat si pamatam, ze povodne bol kod MilkyWay dost nekvalitny. Potom boli vselijake prusery s Crunch3rovou optimalizaciou, znizovanim kreditu a podobne... No a potom sam projekt vylepsil kod default aplikacie, takze uz je optimalizovana a spocita rovnaku vec za kratsi cas... no a kredity za WU mozno zostali...
A nemas nahodenu nejaku optimalizaciu aj na CPU (napriklad SSE2)?
- Duro Kotulic Bunta
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: St Feb 07, 2007 3:00 pm
- Bydlisko: Stupava
- Kontaktovať používateľa:
Re: MilkyWay@home
Ach jaj, som ja ale.... (clovek pisuci multitasking pocas roboty)Palo M. napísal:A nemas nahodenu nejaku optimalizaciu aj na CPU (napriklad SSE2)?
Ano, mam optimalizaciu, a moja otazka mala zniet - ako je mozne, ze existuje optimalizacia a pritom oficialna aplikacia uz mesiace bezi na neoptimalizovanej verzii?
Ak si pamatam, na E@H ked Akos Fekete urobil optimalizacie, developeri sa k tomu postavili velmi konstruktivne a onedlho boli zapracovane, dokonca ak dobre pamatam vyriesili aj problem roznych CPU (resp. SSE instrukcnych sad) a ich automatickeho rozpoznavania.
Takze ma prekvapuje, ze na MW@H sa nic nedeje, optimalizovane aplikacie stale maju patnasobny vykon (pre SSE3, ktoru pouzivam, neviem ako pre ine), a oficialna aplikacia si pufka svojim starym pomalym tempom..
Viem, ze problem bude asi v obmedzenych zdrojoch (narozdiel od E@H je MW projekt o par ludoch), ale ved sa urcite da aj reusnut nieco zo skusenosti s implementovania optimalizacii na E@H atd... proste ma zaujimalo, ci niekto necitate MW forum, lebo ja som si na to nenasiel cas (a otazka kreditov ma sice zaujima, ale ma pomerne nizku prioritu).
It is by logic that we prove, but by intuition that we discover. [J.H. Poincaré, mathematician]
A man who knows how to be alone is never lonely. [Osho]
A man who knows how to be alone is never lonely. [Osho]
- Kiwi
- Príspevky: 2072
- Dátum registrácie: Ut Feb 13, 2007 4:18 pm
- Bydlisko: Sobrance
- Kontaktovať používateľa:
Re: MilkyWay@home
Porovnavat kredit medzi roznymi projektmi nema zmysel. Tiez ked clovek bezi nieco
s podtaktovanou masinou a ma spotrebu 20 W, tak je to ine, ako ked bezi s pretaktovanou
a spocita 4x viac, pri 90 W napr. No a pocitat nieco s CPU s SSE4.1 pri 1000 s a 40 W,
ked sa to da za 10 s pri 80 W cez GPU, asi tiez nema zmysel.
s podtaktovanou masinou a ma spotrebu 20 W, tak je to ine, ako ked bezi s pretaktovanou
a spocita 4x viac, pri 90 W napr. No a pocitat nieco s CPU s SSE4.1 pri 1000 s a 40 W,
ked sa to da za 10 s pri 80 W cez GPU, asi tiez nema zmysel.
- Duro Kotulic Bunta
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: St Feb 07, 2007 3:00 pm
- Bydlisko: Stupava
- Kontaktovať používateľa:
Re: MilkyWay@home
No ale to by potom nemalo zmysel ani pocitat cokolvek napr. na jednojadrovom celerone, ked sa da predsa kupit stvorjadrovy i7.Kiwi napísal:No a pocitat nieco s CPU s SSE4.1 pri 1000 s a 40 W,
ked sa to da za 10 s pri 80 W cez GPU, asi tiez nema zmysel.
Pripadne - na co kupovat GPU ked clovek nehra hry a pozera priemerne videa na ktore bohate stacia stare karty?
It is by logic that we prove, but by intuition that we discover. [J.H. Poincaré, mathematician]
A man who knows how to be alone is never lonely. [Osho]
A man who knows how to be alone is never lonely. [Osho]
-
- Príspevky: 1315
- Dátum registrácie: Ut Feb 06, 2007 1:35 am
- Bydlisko: Mooresville, NC
- Kontaktovať používateľa:
Re: MilkyWay@home
Deje sa asi to, ze ludia od Milky mali asi slubene nejake $ od PR NVidie za to, ked uvolnia CUDA aplikaciu. Takze robia na aplikacii pre NVidiu a pecu na ostatne platformy napriek tomu, ze pre projekt to bude mat len slaby prinos (ATI su 5x vykonnejsie a je ich vela - pozri na vykon vo Flopoch). Navyse podporu pre ATI robi akurat ten chalan, co to vymyslel. Takze je za tym ako vzdy stary dobry $.
-gabberattack-
Keep The Panic!
...a Windows Vista
padá na Mesiaci
6x pomalšie!
Keep The Panic!
...a Windows Vista
padá na Mesiaci
6x pomalšie!
- Kiwi
- Príspevky: 2072
- Dátum registrácie: Ut Feb 13, 2007 4:18 pm
- Bydlisko: Sobrance
- Kontaktovať používateľa:
Re: MilkyWay@home
Ja som to myslel tak, ze su projekty, ktore su vhodne pre CPU a velmi nevhodne, resp. vobec nevhodne
pre GPU, a su projekty velmi vhodne pre GPU, ktore sa sice 100x pomalsie daju pocitat na CPU.
Ja ked pozeram, ze nejaky amik ma 50 Pentii D a tie zeru tak 200 x 50 W, tak jedno jadro Pentia je
cca. 7x pomalsie ako jadro Q9400, ergo 14x viac s celym C2Q, 50 / 14 = 3.6 cize so 4-roma
Q9400 a spotrebou 150 x 4 = 600 W spocitam trosku viac, ako on so spotrebou 10 000 W.
Velmi vela ludi este pocita na takychto strojoch a pozrite si ich spotrebu:
http://www.silentpcreview.com/article265-page3.html
Ta je niekedy vyssia ako aj o 20 az 60 W, ako ma cely PC s ucinnym zdrojom a Q8x00 ci Q9x00,
pricom su tie C2Q aj pretaktovane na rozumnu mieru, napr. def. napatie, prip. 5 az 10 % vyssie.
pre GPU, a su projekty velmi vhodne pre GPU, ktore sa sice 100x pomalsie daju pocitat na CPU.
Ja ked pozeram, ze nejaky amik ma 50 Pentii D a tie zeru tak 200 x 50 W, tak jedno jadro Pentia je
cca. 7x pomalsie ako jadro Q9400, ergo 14x viac s celym C2Q, 50 / 14 = 3.6 cize so 4-roma
Q9400 a spotrebou 150 x 4 = 600 W spocitam trosku viac, ako on so spotrebou 10 000 W.
Velmi vela ludi este pocita na takychto strojoch a pozrite si ich spotrebu:
http://www.silentpcreview.com/article265-page3.html
Ta je niekedy vyssia ako aj o 20 az 60 W, ako ma cely PC s ucinnym zdrojom a Q8x00 ci Q9x00,
pricom su tie C2Q aj pretaktovane na rozumnu mieru, napr. def. napatie, prip. 5 az 10 % vyssie.
Naposledy upravil/-a Kiwi v So Aug 15, 2009 10:07 pm, upravené celkom 1 krát.
Re: MilkyWay@home
Nieco take, ako spominal gabber (teda $$$) tam tusim aj ja, ale samozrejme ze to nikto neprizna.
Na druhu stranu, riadenie projektu MW bolo davnejsie kritizovane uz niekolkokrat: Ja si spominam ked Crunch3r urobil prvu optimalizaciu a ponukol zdrojak naspat projektu, ti sa na to totalne vydlabli... a tak si Crunch3r crunchoval dalej. To potom zdvihlo nevolu nejakych credit-hunterov (ktori vedia akurat tak zapojit x rychlych masin a strasne ich sralo, ze Crunch3r s jednou rachotinou dava viac kreditov ako oni so svojimi monstrami). Takze boli vselijake hadky na fore a potom to projekt "vyriesil" tak, ze na optimalizacie uvalil kreditovu penalizaciu... pritom mali uz vtedy Crunch3rov zdrojak(!) a mohli ho kludne zoficialnit. Chvilu som to sledoval, dokonca som sa dostal aj k tomu povodnemu zdrojaku MW a silne som rozmyslal, ze aj ja pojdem optimalizovat, ale potom ma pristup projektu tak znechutil, ze som sa vybodol na cele MilkyWay a prestal som ho uplne pocitat a prestal som aj sledovat forum.
A este tam bol aj iny pruser, kedy ktosi zistil, ze ta zakladna aplikacia MW z projektu ma brutalnu chybu, a ze vlastne vsetky vysledky od zaciatku projektu su zle... co projekt zahral do autu asi tak, ze sice vysledky nie su celkom spravne, ale aj tak je to pre projekt prinosne.
Absencia seriozneho validatora a kvorum 1 ma tiez bohvieako netesi...
Ked som zakupil HD4870, pripojil som sa do MW len preto, ze nie je iny BOINC-projekt na ATI. A to ATI v MW je tiez len take na kolene zbuchane a tiez ma to stve... na kolene je to ale preto, ze BOINC platforma zatial nepodporuje ATI, ale za to podporuje CUDA (zase PR NVidie zapracovalo so svojimi $$$). A chlapik, co GPU aplikaciu pre ATI urobil, sa k tomu tak postavil, ze pre Linux GPU aplikacia nebude, lebo by to bol kopec inej proprietarnej roboty, ako nastartovat ATI GPU-driver v Linuxe... co z jeho strany chapem, kedze to uz nie je o pisani vypoctovej aplikacie pre GPU, ale o kuse roboty na docasne poloriesenie...
Takze pristup projektu je z mojho pohladu stale rovnako slendriansky, ako bol... akoby im vobec neslo o vypocty samotne, akoby nemali roadmapu, kam sa chcu dostat a kedy... Nie je dolezite, ci sa nieco vypocita, ale hlavne ze sa stale pocita.
Na druhu stranu, riadenie projektu MW bolo davnejsie kritizovane uz niekolkokrat: Ja si spominam ked Crunch3r urobil prvu optimalizaciu a ponukol zdrojak naspat projektu, ti sa na to totalne vydlabli... a tak si Crunch3r crunchoval dalej. To potom zdvihlo nevolu nejakych credit-hunterov (ktori vedia akurat tak zapojit x rychlych masin a strasne ich sralo, ze Crunch3r s jednou rachotinou dava viac kreditov ako oni so svojimi monstrami). Takze boli vselijake hadky na fore a potom to projekt "vyriesil" tak, ze na optimalizacie uvalil kreditovu penalizaciu... pritom mali uz vtedy Crunch3rov zdrojak(!) a mohli ho kludne zoficialnit. Chvilu som to sledoval, dokonca som sa dostal aj k tomu povodnemu zdrojaku MW a silne som rozmyslal, ze aj ja pojdem optimalizovat, ale potom ma pristup projektu tak znechutil, ze som sa vybodol na cele MilkyWay a prestal som ho uplne pocitat a prestal som aj sledovat forum.
A este tam bol aj iny pruser, kedy ktosi zistil, ze ta zakladna aplikacia MW z projektu ma brutalnu chybu, a ze vlastne vsetky vysledky od zaciatku projektu su zle... co projekt zahral do autu asi tak, ze sice vysledky nie su celkom spravne, ale aj tak je to pre projekt prinosne.
Absencia seriozneho validatora a kvorum 1 ma tiez bohvieako netesi...
Ked som zakupil HD4870, pripojil som sa do MW len preto, ze nie je iny BOINC-projekt na ATI. A to ATI v MW je tiez len take na kolene zbuchane a tiez ma to stve... na kolene je to ale preto, ze BOINC platforma zatial nepodporuje ATI, ale za to podporuje CUDA (zase PR NVidie zapracovalo so svojimi $$$). A chlapik, co GPU aplikaciu pre ATI urobil, sa k tomu tak postavil, ze pre Linux GPU aplikacia nebude, lebo by to bol kopec inej proprietarnej roboty, ako nastartovat ATI GPU-driver v Linuxe... co z jeho strany chapem, kedze to uz nie je o pisani vypoctovej aplikacie pre GPU, ale o kuse roboty na docasne poloriesenie...
Takze pristup projektu je z mojho pohladu stale rovnako slendriansky, ako bol... akoby im vobec neslo o vypocty samotne, akoby nemali roadmapu, kam sa chcu dostat a kedy... Nie je dolezite, ci sa nieco vypocita, ale hlavne ze sa stale pocita.
-
- Príspevky: 1315
- Dátum registrácie: Ut Feb 06, 2007 1:35 am
- Bydlisko: Mooresville, NC
- Kontaktovať používateľa:
Re: MilkyWay@home
Palo fakticky zhrnul vacsinu dovodov, preco som sa na Milky vybodol, aj ked mam niekolko ATI grafik k dispozicii.
-gabberattack-
Keep The Panic!
...a Windows Vista
padá na Mesiaci
6x pomalšie!
Keep The Panic!
...a Windows Vista
padá na Mesiaci
6x pomalšie!