Jednotlive projekty vs. typy CPU

Diskusia ohľadom inštalácie, riešenia problémov, nových verzií, optimalizácie atď.

Moderátor: Moderátori

Používateľov profilový obrázok
Zerkof12
Príspevky: 182
Dátum registrácie: Ut Feb 06, 2007 1:51 am
Bydlisko: Senec
Kontaktovať používateľa:

Jednotlive projekty vs. typy CPU

Príspevok od používateľa Zerkof12 »

mam taky dotaz : mohol i by ste pripadne z vasich osobnych skusenosti zhodnotit vhodnost jednotlivych typov CPU na jednotlive projekty?

Ja idem hlavne S@HEnh , ale mam napriklad skusenost, ze Athlon 3800+ ma denny RAC v CPDN cca 300-350, ale v S@HE cca 500 (ak beriem do uvahy samozrejme prevadzklu 24/7). V ostatnych projektoch mam zapojene povacsine stroje 300-1000Mhz, takze tam velky vplyv nebude

Tiez by som sa chcel opytat na optimalizacie pre AMD CPU...
Používateľov profilový obrázok
azor666
Príspevky: 51
Dátum registrácie: Po Feb 05, 2007 9:28 pm
Bydlisko: prague
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa azor666 »

Moje skušenosti jsou takové. Že SETI je vhodné pro staré procesory intel (P4) pro AMD je dobrý třeba Einstein. U C2D je to celkem jedno to je nejrychlejší všude :)

Porovnávat PC podle RAC není štastné, protože kredit mezi projekty neodpovídá. Třeba QMC nedává zskoro nic.

Optimalizace je aktuálně jen pro SETI_ench_amd_sse2_r2 (Widlo_verze-je i pro linux)

ps.: Návod na optimalizaci SAH jsem psal na boinc.cz fórum Jestli ho chcete přeložit a použít, tak stím nemám problém.
edit kdyby jste to někdo chtěl překládal, tak mi napište PM a já pošlu "zdroják"
Honza
Príspevky: 953
Dátum registrácie: Po Feb 05, 2007 7:20 pm
Bydlisko: Praha

Príspevok od používateľa Honza »

Nejlepsi volbou brzy bude Core 2 Duo pro novou verzi CPDN s optimalizaci SSE2, protoze jede zhruba o 50% rychleji.
Znamena to take vyrazeni podpory starych CPU, ktere jsou pro tento projekt stejne malo efektivni.

Obecne se da rici, ze C2D je dobra volba, vcetne treba Einsteina a ze nikde (vyrazne) neztraci oproti AMD.
Používateľov profilový obrázok
Palo M.
Príspevky: 1200
Dátum registrácie: Po Feb 12, 2007 2:53 am
Bydlisko: Shanghai, China

"Stare" CPU

Príspevok od používateľa Palo M. »

Honza napísal:Znamena to take vyrazeni podpory starych CPU, ktere jsou pro tento projekt stejne malo efektivni.
Vyradenie podpory "starych" CPU znamena tych bez SSE2?
Tak to by este moj (vekom pomerne) starucky P4 2.4GHz Northwood mohol este par WU vypocitat... Ale na druhej strane, kym dopocita tie 2 WU co mam teraz stiahnute, bude este starsi a mozno uz bude treba podporu SSE3? :(
Obrázok
---
Obrázok
"Ostatně, kdybych si měl vybrat pořadí Mac OS X, Windows, Linux, tak to bude: Linux, Mac OS X, sebevražda, Windows." (úryvok z internetovej diskusie)
Honza
Príspevky: 953
Dátum registrácie: Po Feb 05, 2007 7:20 pm
Bydlisko: Praha

Príspevok od používateľa Honza »

Ano, za stare se pocitaji ty bez SSE2.
Pocitac Coupled modely na AMD Athlon nebo starych Celeronech asi nema smysl; Northwood a jeden model je asi OK - hyperthreading by to srazil na kolena.

SSE3 asi nelze principielne pomoci BOINC vyzadovat, nebot Windows XP takovou vec ani neznaji...a UCB BOINC spoleha na podporu instrukci podle OS.
Používateľov profilový obrázok
Palo M.
Príspevky: 1200
Dátum registrácie: Po Feb 12, 2007 2:53 am
Bydlisko: Shanghai, China

Príspevok od používateľa Palo M. »

Honza napísal:hyperthreading by to srazil na kolena.
Ved moj Northwood uz klaci 8)... ale na Linuxovom serveri nezapnut HT by bolo skoda... Ale CPDN bezi len jedna WU, druha je nieco ine.
Používateľov profilový obrázok
Kiwi
Príspevky: 2072
Dátum registrácie: Ut Feb 13, 2007 4:18 pm
Bydlisko: Sobrance
Kontaktovať používateľa:

32 versus 64bit

Príspevok od používateľa Kiwi »

Daju sa stiahnut klienti (binarky) alebo zdrojaky
pre 64-bitovy Linux, v projekte CPDN ?
Používateľov profilový obrázok
azor666
Príspevky: 51
Dátum registrácie: Po Feb 05, 2007 9:28 pm
Bydlisko: prague
Kontaktovať používateľa:

64b gpl

Príspevok od používateľa azor666 »

Kiwi napísal:Daju sa stiahnut klienti (binarky) alebo zdrojaky
pre 64-bitovy Linux, v projekte CPDN ?
Zdrojáky určitě ne. Clima není GPL. Binárky jsou(byly) jestli se nepletu jenom v uzavřeném alpha testování.
To by musel napsat Honza v jaké fázy vývoje to je.
Honza
Príspevky: 953
Dátum registrácie: Po Feb 05, 2007 7:20 pm
Bydlisko: Praha

Príspevok od používateľa Honza »

Je otazkou, co je dohledna doba. (v odpovedi na to, ze 64-bit v dohledne dobe nebude).

Velmi nadejne vypada varianta SSE2 aplikace (coupled model spocitany pod 1000 hodin je slusny).

Jakmile se stane finalni, muze se bud pripravovat dalsi model (regionalni, high-res, neco jineho nez MetOffice etc.).
Nebo se pujde do 64-bit, pripadne se muze opet zkusit vicethreadova verze aplikace.
Kazdopadne je co zkouset :D
Používateľov profilový obrázok
Palo M.
Príspevky: 1200
Dátum registrácie: Po Feb 12, 2007 2:53 am
Bydlisko: Shanghai, China

Príspevok od používateľa Palo M. »

Ma optimalizacia na 64-bit vobec vyznam na zrychlenie vypoctu?

Pokial viem, 64-bit ma vyznam pri adresacii pamate (s 32-bit ide priamo adresovat len 4G), takze casom sa na 64-bit urcite prejde. Ale kym samotna aplikacia nezozerie tie 4G, tak sa da ustat aj 64-bitovy operacny system + 32-bitova aplikacia a podla toho co som doteraz cital, by tato kombinacia nemala byt pomalsia ako 64/64 (za istych okolnosti by 32-bitova verzia mohla byt dokonca rychlejsia).
Datove registre 64-bit by nemali byt velky prinos, lebo na celociselne operacie staci aj 32-bit a na narocnejsie vypocty je prave SSE/SSE2 ktore ma specialne registre dlhe myslim 128 bitov (uz MMX-registre mali 64-bit)...
Prechod 32b->64b vyzera byt dost iny ako bol prechod 16b->32b... aspon tolko som si domyslel z informacii co som ja cital, mozno niekto ma nejake ine.

Moznost viacerych threadov sa mi zda zaujimavejsia, lebo viacjadrove procesory teraz frcia a asi sa v buducnosti nestane slepou ulickou a nevratime sa k jednojadrakom. A mozno by to bol prinos pre vypocet hlavne v CPDN, kde 1 WU ma teraz deadline 1 rok a skratenie casu by sa mohlo hodit - lebo teraz si sam nie som isty, ci moje vysledky budu o rok na nieco dobre... Len este stale nie je jasne, ci vyvoj pojde cestou identickych univerzalnych jadier (ako posledne Intely), alebo roznych specializovanych jadier (ako naznacuje AMD alebo ako je procak v PS3). Obidva principy by mohli mat svoje vyhody pri narocnych vypoctoch, len aplikacia by pre ne musela vyzerat uplne inak. Takisto sa spekulovalo o zapojeni GPU do vypoctov, co by bolo podobne tym specializovanym jadram (aj ked neviem, ci to nakoniec nevyhnije pre prilis dynamicky vyvoj v GPU).
Používateľov profilový obrázok
azor666
Príspevky: 51
Dátum registrácie: Po Feb 05, 2007 9:28 pm
Bydlisko: prague
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa azor666 »

Na boinc.cz !asi! někde Hanza psal, že rozdíl ve výkonu bude ~20%

Dobrý článek o (anti) 64b je TADY S autorem sice ve většině jeho názorů (i na DC) nesouhlasím. Ale na rozdíl od ostatních existencí na netu rozumí tomu co píše a slepě nekopíruje marketingové PR kecy výrobců

u 32 vs 64 záleží na konkrétní app. Když pude o výpočet s čistě 64b čísly tak může být nárůst dost extrémní, třeba u ABC@home to dělá 300%. Slušná optimalizace pro 32b a SSE by tohle číslo mohli vrátit zpátky na zem. Ale i tak tam bude nárůst slušný. V ryze 32b app může zase lehce ztrácet 64b cpu.

Naproti tomu přínos multitreadingu nevidím tak růžově. Sníží se nároky na disk a paměť. V prodeji už jsou 4 jádra a tam to bude znát. Sníží se doba výpočtu což je pro mě nepodstatný parametr Je jedno jestli udělám 2x model za měsíc nebo dva modely za dva měsíce.

Jak by to zrychlilo práci na modelu si moc neumím představit. Možná při sdílení dat v chache a omezení čtení HDD<>RAM<>cache By se pár % získat dalo, ale také se dá ztratit, když jedno jádro čeká na druhé.

AFAIK více jader je jednoznačně cesta do budoucnosti a 64b také. Ale když si někdo myslí, že 64b DualCore spasí svět a použije vzorec 2 x cpu x 64b = 4x rychlejší M$ word tak je pako.

edit syntaktické a logické chyby
Používateľov profilový obrázok
Kiwi
Príspevky: 2072
Dátum registrácie: Ut Feb 13, 2007 4:18 pm
Bydlisko: Sobrance
Kontaktovať používateľa:

Pamat versus CPU

Príspevok od používateľa Kiwi »

Robil niekto benchmarky, co je pre CPDN dolezitejsie,
ci frekvencia CPU alebo throughtput pamati,t.j. ci je
lepsie mat CPU na 3.7 GHz a pamate na 640 MHz,
alebo CPU na 3.2 a pamate na 800 MHz ?
Honza
Príspevky: 953
Dátum registrácie: Po Feb 05, 2007 7:20 pm
Bydlisko: Praha

Príspevok od používateľa Honza »

@ Palo. Prinos 64b pro CPDN je prevedsim v tech 64-bit registerech. Je treba si uvedomit, ze pred erou Windows se CPDN pocital nativne 64-bitove na Cray masinkach. Teprve pote to bylo portovano na Linux a pak 32-bit Windows, takze se opet vracime zpet.

Jak jsem jiz psal, optimalizace SSE2 prinasi cca +50% na Core 2 Duo, ktery ma praci s SSE2 o poznani lepsi nez Presshot. Jenze posledni beta ma cca 90% redukci disk I/O operaci, takze ten efekt bude kumulativni.

Prinos 64-bitoveho adresovani pameti je uzitecny u high-res modelu, ktere vyzaduji stovky mega pameti a predevsim velke datove presuny. Strankovat to v 32-bitu je opruz...

vicevlaknove aplikace jsou dobre, akorat s tim BOINC nepocita. Tudiz by se BOICu muselo rict, ze ma k dispozici pouze jeden core a aplikace sama by si vzala kolik ma nebo jak, ale zase by moc efektivne nefungovalo prepinani aplikaci, ktere nejsou multithreaded.

Kiwi,
jo, takove testy jsme delali uz na zacatku CPDN v dobe klasika pred skoro 4 lety. Obecne to uplne nelze rict, ale u AMD byly docela dulezite latecne pameti, u Intelu vice frekvence CPU.
Obcas se to tema jeste otevre, i kdyz ted je volba jasna: Core 2 Duo - at uz Windows nebo brzy Mac (bude aplikace).
V tvem pripade bych asi volil tadsi 3.7 giga Presshota nez verze na 3.2.
Používateľov profilový obrázok
Zerkof12
Príspevky: 182
Dátum registrácie: Ut Feb 06, 2007 1:51 am
Bydlisko: Senec
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Zerkof12 »

tak napriklad (ale chcelo by to omnho viac testovania, ale pokial komp nabehne skutocne na "plny" RAR vykon, trva to niekedy tyzden aj viac) mozem povedat, ze moj :

P4 2.0G ma RAC (kancelarsky stroj)

200 v SH
100 v Rosette
180 Einstein

to je dost velke rozdiely
Tri veci si neviem zapamatat: mena, cisla a to tretie uz neviem co...
Používateľov profilový obrázok
Kiwi
Príspevky: 2072
Dátum registrácie: Ut Feb 13, 2007 4:18 pm
Bydlisko: Sobrance
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Kiwi »

Vie niekto aky ma vplyv cache procesora
na jednotlive projekty ?
Napr. ked prejdem u C2D
z 1M na 2M,
z 2M na 4M,
alebo zo 4M na 8M.
Napísať odpoveď