Re: Elektricke auto
Napísané: Pi Dec 03, 2010 11:38 pm
Palo, suhlasim s tym co pises, ale:
1. pri biolalivach som velmi skepticky, pretoze jednoducho hromadne nasadenie biopaliv musi ist na ukor obrabanej plochy alebo na ukor inych elenych ploch. Prve ma nasledok zvysenia cien potravin a druhe je pripad Brazilie. Pises o vyuziti biopaliv z krikov - ano, to by bola cesta, ale nemyslim, ze toto bude hromadne uskutocnitelne, ze jednoducheho dovodu - obrovske naklady na zber a transport takto nekoncentrovanej prirodnej suroviny, mozno niekde v tazkopristupnom terene (lahkroprostupny je predsa vacsinou v nizinach a dolinach, kde sa ale uz pestuju polnohospodarske plodiny). Jednoducho logika hovori, ze biopaliva v mnozstve, ktore nebude zanedbatlene, mozu byt zavedene predovsetkym na ukor potravin (ktorych ma ludstvo uz teraz nedostatok) alebo lesov.
2. Zvysena cena za elektroauta zvysi pocet cinskych uholnych elektrarni - ano, to je dost mozne. Ale zoberme to globalne - dnes takmer 100% aut ide na fosilne paliva. Ak sa prejde na elektropohon, tak sa to percento znizi. Ano, zvysia sa naroky na stavbu elektrarni (a urcite aj prenosovej sustavy, ako spravne poznamenal Martin H:S), ale nie 100% z nich bude na fosilne paliva. Takze dnes ide transport 100% na fosilie, pri elektroautach ide na menej ako 100%. Elektroauto nie je zazrak ktory smahom ruky spravi z planety zeleny raj, ale je to jeden krok ktory trochu prispeje k lepsiemu zivotemu prostrediu. Casom bude totiz tlak na stavbu jadrovych a inych elektrarni. A koniec koncov je stale lacnejsie namontovat filtre aj na tu dymiacu uholnu elektraren ako na miliony dymiacich aut.
Gabber - prepac, asi som to napisal trochu osobne a vyznelo to asi trochu obvinujuco (to nebolo mojim cielom), s tym, co pises (fosilauto+zatepleny dom > elektroauto+nezatepleny dom) samozrejme uplne suhlasim. Pockajme si na najblizsie roky, ci mozno dekadu, snad sa nakupna cena elektroaut znizi. Nove technologie su vzdy v uvode drahsie. Aj ked nove je v tomto pripade trochu diskutabilne, kedze elektroauta su vlastne starsie ako spalovacie, ako pekne vidno aj na pripade firmy Detroit Electric, ktora vyrabala slusne elektricke auta uz pred sto rokmi (a teraz ma zas smele plany)...
http://en.wikipedia.org/wiki/Detroit_Electric
1. pri biolalivach som velmi skepticky, pretoze jednoducho hromadne nasadenie biopaliv musi ist na ukor obrabanej plochy alebo na ukor inych elenych ploch. Prve ma nasledok zvysenia cien potravin a druhe je pripad Brazilie. Pises o vyuziti biopaliv z krikov - ano, to by bola cesta, ale nemyslim, ze toto bude hromadne uskutocnitelne, ze jednoducheho dovodu - obrovske naklady na zber a transport takto nekoncentrovanej prirodnej suroviny, mozno niekde v tazkopristupnom terene (lahkroprostupny je predsa vacsinou v nizinach a dolinach, kde sa ale uz pestuju polnohospodarske plodiny). Jednoducho logika hovori, ze biopaliva v mnozstve, ktore nebude zanedbatlene, mozu byt zavedene predovsetkym na ukor potravin (ktorych ma ludstvo uz teraz nedostatok) alebo lesov.
2. Zvysena cena za elektroauta zvysi pocet cinskych uholnych elektrarni - ano, to je dost mozne. Ale zoberme to globalne - dnes takmer 100% aut ide na fosilne paliva. Ak sa prejde na elektropohon, tak sa to percento znizi. Ano, zvysia sa naroky na stavbu elektrarni (a urcite aj prenosovej sustavy, ako spravne poznamenal Martin H:S), ale nie 100% z nich bude na fosilne paliva. Takze dnes ide transport 100% na fosilie, pri elektroautach ide na menej ako 100%. Elektroauto nie je zazrak ktory smahom ruky spravi z planety zeleny raj, ale je to jeden krok ktory trochu prispeje k lepsiemu zivotemu prostrediu. Casom bude totiz tlak na stavbu jadrovych a inych elektrarni. A koniec koncov je stale lacnejsie namontovat filtre aj na tu dymiacu uholnu elektraren ako na miliony dymiacich aut.
Gabber - prepac, asi som to napisal trochu osobne a vyznelo to asi trochu obvinujuco (to nebolo mojim cielom), s tym, co pises (fosilauto+zatepleny dom > elektroauto+nezatepleny dom) samozrejme uplne suhlasim. Pockajme si na najblizsie roky, ci mozno dekadu, snad sa nakupna cena elektroaut znizi. Nove technologie su vzdy v uvode drahsie. Aj ked nove je v tomto pripade trochu diskutabilne, kedze elektroauta su vlastne starsie ako spalovacie, ako pekne vidno aj na pripade firmy Detroit Electric, ktora vyrabala slusne elektricke auta uz pred sto rokmi (a teraz ma zas smele plany)...
http://en.wikipedia.org/wiki/Detroit_Electric