BOINC Vaporware 2009?

Novinky na platforme BOINC

Moderátor: Moderátori

Používateľov profilový obrázok
Palo M.
Príspevky: 1200
Dátum registrácie: Po Feb 12, 2007 2:53 am
Bydlisko: Shanghai, China

BOINC Vaporware 2009?

Príspevok od používateľa Palo M. »

Neviem, ci poznate termin Vaporware. Vo vseobecnosti tento termin sa pouziva na produkt, ktory bol uz ohlaseny, ale su vazne pochybnosti, ze sa tem produkt v reale aj objavi na trhu.

Niekedy vaporware vznika spontanne (niekto produkt uviest chce, ale nedokaze to), ale niekedy je to aj nekala obchodna praktika.

Kazdy rok wired.com vydava rebricek 10 najvacsich vaporware daneho roka... Niektori ucastnici su uz notoricki...

No a kedze je prelom rokov, tak som si samozrejme presiel Vaporware 2009... Prve miesto je jasne, aj ked zase niektore ine produkty som ani nepoznal...

No a tak ma napadlo, urobit tu take minihlasovanie o vaporware zo sveta BOINC. Aj v BOINC su veci, ktore su dlho ocakavane, tiez aj dlho diskutovane, ale zatial z toho nic nie je. Typicky to mozu byt ohlasene projekty, ale su samozrejme aj ini kandidati.

Samozrejme, ja mam svojich par kandidatov uz v hlave. Ale necham najprv vas ostatnych, nech sem date kazdy svoje "nominacie". (A po diskusii z toho moze byt dokonca nejaky clanok.)
Piste!
Používateľov profilový obrázok
Duro Kotulic Bunta
Príspevky: 1906
Dátum registrácie: St Feb 07, 2007 3:00 pm
Bydlisko: Stupava
Kontaktovať používateľa:

Re: BOINC Vaporware 2009?

Príspevok od používateľa Duro Kotulic Bunta »

:)
Moja nominacia #1 je jednoznacne Orbit@home aplikacia..
It is by logic that we prove, but by intuition that we discover. [J.H. Poincaré, mathematician]
A man who knows how to be alone is never lonely. [Osho]
Honza
Príspevky: 953
Dátum registrácie: Po Feb 05, 2007 7:20 pm
Bydlisko: Praha

Re: BOINC Vaporware 2009?

Príspevok od používateľa Honza »

No Boeings 787 Dreamliner to nebude - můj kamarád dělá v Praze v továrně, kde se na to vyrábějí díly na dveře, dost zajímavé materiály.

Orbit@Home mě hned napadl - přesvědčilo to dost lidí.
Kdyby se nakonec nepodařila jakáž-takáž implemetance ATI pro BOINC, byla by na seznamu. Pro příští rok můžeme nominovat podporu OpenCL...
Používateľov profilový obrázok
Kiwi
Príspevky: 2072
Dátum registrácie: Ut Feb 13, 2007 4:18 pm
Bydlisko: Sobrance
Kontaktovať používateľa:

Re: BOINC Vaporware 2009?

Príspevok od používateľa Kiwi »

Ja dam rovno ATI 4 BOINC. Keby nie ludi od Collatz a MW, co su vlastne ti isti,
tak nemame pre ATI nic. FAH ide na ATI biedne na 5xxx este biednejsie.
No pre BOINC nejde 4 ATI GPU Einstein, Seti, a dalsie, co idu cez CUDA, hoci
by mohli. Takze uvidime ake to bude s OpenCL.
Používateľov profilový obrázok
Duro Kotulic Bunta
Príspevky: 1906
Dátum registrácie: St Feb 07, 2007 3:00 pm
Bydlisko: Stupava
Kontaktovať používateľa:

Re: BOINC Vaporware 2009?

Príspevok od používateľa Duro Kotulic Bunta »

Kiwi napísal:No pre BOINC nejde 4 ATI GPU Einstein... co idu cez CUDA, hoci
by mohli. Takze uvidime ake to bude s OpenCL.
Snad to nebude tak zle:
"Currently it looks like we'll finish the CUDA kernel for ABP2, the port this to an OpenCL version that would support both GPUs (and then some computing devices)."

http://einstein.phys.uwm.edu/forum_thread.php?id=7683
It is by logic that we prove, but by intuition that we discover. [J.H. Poincaré, mathematician]
A man who knows how to be alone is never lonely. [Osho]
Používateľov profilový obrázok
Palo M.
Príspevky: 1200
Dátum registrácie: Po Feb 12, 2007 2:53 am
Bydlisko: Shanghai, China

Re: BOINC Vaporware 2009?

Príspevok od používateľa Palo M. »

No tak ja mam toho viac. Nieco uz bolo spomenute, nieco sa prekryva, nieco spomenute nebolo. Tu je moj zoznam veci - aj so zdovodnenim - o ktorych sa v BOINC svete uz dlho hovori, je vseobecne zname ze riesenie je potrebne, avsak nic (alebo takmer nic) sa za posledny rok nevyriesilo:

4. miesto: Kreditovy system.
Nie ze by to bolo to najpodstatnejsie z celeho BOINC, ale aj tak to zamestnava vela ludi. Oyeby na benchmarkoch, rozne obvinovania v suvislosti s optimalizaciami, "inflacne" kredity v niektorych projektoch a podobne.
Je to pretrvavajuci problem, stale je niekto nespokojny. Posledny "navrh" bol patricne znoseny pod ciernu zem. Nic sa nevyriesilo, nic sa ani nerysuje v dohladnej dobe.

3. miesto: BOINC scheduler.
Scheduler je skratka zastaraly (respektive cely princip vypoctovych prostriedkov). Bol dobry v case, ked frcali jednojadrove procesory. V dnesnych casoch stvorjadier (pripadne viacerych jadier), GPU vypoctov, setriacich technologii... sposobuje scheduler problemy. Napriklad clovek so 4 jadrami, 4 GB pamate a 4 projektami s rovnakym podielom sa velmi jednoducho moze dostat do situacie, kedy mu BOINC zaplni celu pamat a tym sa spomalia vypocty. Takisto ked chce clovek robit nieco narocnejsie na vypocet, BOINC beziaci aj s najnizsou prioritou danu ulohu spomaluje (napriklad kompilacia, alebo aj hry). Niektorym ludom sa zase zda neunosna spotreba - predsa len, pri dnesnom eko-trende a moznosti vypinania jadier sa to neda dobre sklbit s BOINC. NVIDIA vs. ATI sa nam pomaly rozbiehaju (az velmi pomaly, ale nejako to predsa len ide), nove CPU maju tiez rozne rozsirene instrukcne sady, ale scheduler na to nie je dobre pripraveny - potom je samozrejme, ze tie velke a stabilne projekty zatial nemaju velku snahu vrhnut sa na tvorbu GPU aplikacii ci optimalizacii.

2. miesto: Orbit@Home
Zo vsetkych projektov je toto najvacsi vaporware. Velmi uzitocny projekt, takisto velmi popularny... a za cely rok 2009 sa na nom urobilo nula cela nic. To, ze sa najnovsie objavila novinka "o chvilu ideme na to" bohuzial iba zapada do celkoveho obrazu vaporware - raz za cas vypustit spravu a vzbudit v ludoch nadej... Z mojho pohladu sa za rok 2009 projekt vobec, ale vobec nepohol, neurobilo sa vobec nic, skratka strateny cely jeden rok. Velke sklamanie.

1. miesto: (a teraz budem kruty) Web BOINC.SK
Toto je pre mna najvacsie sklamanie roka 2009.
Najprv bolo vela hlasov, ako treba propagovat tim, zapojit viac ludi, aby nebolo vsetko na par ludoch, ale aby kazdy mohol urobit nieco male a dokopy to bolo k svetu... ale so starym webom sa to neda, tak teda nic. Ked sa nakoniec objavila prva verzia, tak boli ohlasy dost pozitivne. A na zaciatku tohto roka sa objavila uz ostra verzia. A uz je medzicasom aj na domene. Co sa tyka tvorby noveho systemu, do toho boli zapojeni... styria ludia ak dobre pocitam. Ale hlavne prace skoncili uz zaciatkom roka 2009. Novy system web nerobi. Web tvori hlavne obsah. A aky je obsah nasho webu? Svieti nam tam 23 noviniek za rok 2009. To je priemerne 2 novinky za mesiac... myslim, ze vo svete BOINC sa toho udialo viac... Dalej mame clanky... napocital som ich 12 za posledny rok. To je priemerne jeden clanok na mesiac. Z toho rovna polovica je od jedineho autora a dalsie 3 od druheho. Keby nebolo ani tychto dvoch, tak je to uz uplne ubohe. Trochu viac sa hybali informacie o projektoch, tam je popisaneho vela a aj sa viacere aktualizovali... ale informacie o projektoch beriem ako nutnost BOINC webu. To nezdvihne zaujem o BOINC ani nezvysi navstevnost. Ako chceme pritiahnut novych ludi, ked sa za mesiac objavi jeden clanok a 2 novinky? A ako sa na to ma pozerat ten jeden autor, ktory pise vacsinu clankov? To musi byt bohovska motivacia, furt len pisat a nemat si ani co precitat... Ja som tiez planoval viac vyladit web... Ale naco mam travit cas skumanim, ako vylepsit profil aby sa miesto cisielok zobrazila v profile minimapka so samostatnou lokaciou uzivatela, alebo aby sa dali mapky zobrazovat aj v clankoch? Naco mam spekulovat nad vylepsenim temy vzhladu, ked tam nikto poriadne nechodi? Takze ano, aj ja by som mohol urobit viac... ale ja som tiez stratil motivaciu.
Spominam si na tie diskusie niekedy v prvej polovici roka 2008 a vlastne aj predtym. Ako boli vsetci nespokojni so vzhladom stareho webu, a cela vina sa akosi hadzala na MeXa... A co teraz? Od zaciatku roka mame web novy a zrazu je ticho, napady vymizli, bol problem napisat strucne "O time BOINC.SK". Pocet ludi, co vyznamne prispeli k tvorbe webu sa da spocitat na prstoch jednej ruky, na vsetkych, co akokolvek prispeli na novy web by stacili ruky dve (napocital som osem mien) - dost slabe na najvacsi slovensky tim. Tak na koho hodime vinu teraz?
Svetlym momentom je, ze na webe stupa pocet registrovanych. Blizime sa k stovke. A su to nove mena. A prekvapujuci uspech ma mapa (ktoru som tam povodne dal len tak, bez nejakeho vaznejsieho ciela), vacsina novo registrovanych uvedie svoju polohu, takze mapa nam pekne hustne... Len co tym ludom chceme ponuknut? Jeden clanok mesacne? Alebo si myslime, ze prave oni budu mohutne prispievat na web? Ak im neukazeme vlastnym prikladom, ze nas web zije, tak je vysoko nepravdepodobne, ze sa zapoja aj oni...
Ake by to bolo pekne - kazde rano otvorit browser, kliknut na nas web a precitat si vzdy nieco nove co pribudlo. Alebo aspon dvakrat do tyzdna. Bohuzial, nas web momentalne hnije, je to vec ktora mna osobne netesi, mala by trapit nas vsetkych a navyse - prave my s tym mozeme nieco urobit. Preto je to podla mna "zasluzene" 1. miesto v BOINC-vaporware 2009 :cry:.
Honza
Príspevky: 953
Dátum registrácie: Po Feb 05, 2007 7:20 pm
Bydlisko: Praha

Re: BOINC Vaporware 2009?

Príspevok od používateľa Honza »

Palo M. napísal:3. miesto: BOINC scheduler.
Scheduler je skratka zastaraly (respektive cely princip vypoctovych prostriedkov). Bol dobry v case, ked frcali jednojadrove procesory. V dnesnych casoch stvorjadier (pripadne viacerych jadier), GPU vypoctov, setriacich technologii... sposobuje scheduler problemy. Napriklad clovek so 4 jadrami, 4 GB pamate a 4 projektami s rovnakym podielom sa velmi jednoducho moze dostat do situacie, kedy mu BOINC zaplni celu pamat a tym sa spomalia vypocty. Takisto ked chce clovek robit nieco narocnejsie na vypocet, BOINC beziaci aj s najnizsou prioritou danu ulohu spomaluje (napriklad kompilacia, alebo aj hry). Niektorym ludom sa zase zda neunosna spotreba - predsa len, pri dnesnom eko-trende a moznosti vypinania jadier sa to neda dobre sklbit s BOINC. NVIDIA vs. ATI sa nam pomaly rozbiehaju (az velmi pomaly, ale nejako to predsa len ide), nove CPU maju tiez rozne rozsirene instrukcne sady, ale scheduler na to nie je dobre pripraveny - potom je samozrejme, ze tie velke a stabilne projekty zatial nemaju velku snahu vrhnut sa na tvorbu GPU aplikacii ci optimalizacii.
Dovolím si oponovat... i když sám vím, že scheduler není bey chyby a často jsem na některé konkrétní nedostatky upozorňoval.

Scheduler podporuje multi-threaded aplikace, ktere setri pamet, disk, zlepšují turn-around atd. Není problem ve scheduleru, ale v programatorech jednotlivych projektů.
Podobné je to s prioritou BOINC aplikací, aby nezpomalovaly ostatní aplikace.
Pak již téměř nechápu, co má společného scheduler s různými eco-features (když počítám, tak nešetřím..nebo počítám jenom na jedno jádro) nebo s instrukční sadou (o tom je snad boinc core).

Souhlasím s tím, že připravenost na GPU aplikace měla být dříve - ať již obecný koncept, tak poté implementace konkrétních jako CUDA, ATI Stream nebo OpelCL.
Stále mi tam chybí priority projektů (backup projects) nebo si dokáži představit task queue jako buffer, kde si mohu pomocí drag-n-drop přehazovat taskz podle toho, co chci počítat...to by bylo fajne.

První místo mě nepřekvapuje...už máme "zkušenost" s vaporware ohledně diskusního fora.
Používateľov profilový obrázok
Palo M.
Príspevky: 1200
Dátum registrácie: Po Feb 12, 2007 2:53 am
Bydlisko: Shanghai, China

Re: BOINC Vaporware 2009?

Príspevok od používateľa Palo M. »

K tomu scheduleru - konkretne som myslel tieto veci:
a) Na 4-jadrovom procesore je clovek zapojeny do 4 projektov: Cosmology, Rosetta, Einstein a SETI. Na vsetkych projektoch je rovnaka vaha. Za normalnych okolnosti vsetko ide normalne, jedno jadro jeden projekt a parada. Ale potom povedzme Rosetta na par dni prestane davat jednotky. No a zacnu sa diat divne veci. Vsetky 4 jadra zacnu pocitat Cosmology. Po hodine sa prerusia a zase vsetky 4 jadra zacnu pocitat SETI, no a po dalsej hodine zase 4 jednotky Einsteina. Potom uz aj Rosetta zase zacne davat jednotky... ale to sa neumudri a akurat co zacne pocitat 4 Rosetty a vsetko ostatne prerusi. A takto rozhasene je to niekolko tyzdnov. 4G pamate je malo, swapuje to a tym padom spomaluje vypocet... Kto za to moze? Podla mna scheduler.
b) Niekto ma 2-jadrovy procak, ale chce pocitat len na jednom jadre. Da sa na webe nastavit, aby vyuzival len 50% jadier, to ano... Lenze ked sa potom pozrieme na procesy a vytazenie jednotlivych jadier, tak to nie je tak, ze by sa jedno jadro uplne vyplo a druhe pocitalo (cim sa usetri dost vela), ale je to tak, ze obidve jadra su zapnute a raz ma jedno 100% a druhe 0% a potom sa vymenia... Takze globalne je sice vytazenie jadier 50%, ale setrenie nie je ziadne. A samozrejme, z rovnakeho dovodu dochadza k "zbesilej migracii procesu z jedneho jadra na druhe" aj pri zapojeni vsetkych jadier, kedy sa jeden proces pocita raz na jednom jadre, potom zase na inom. No asi to trocha vyrovnava teploty (kedze jednotlive projekty rozne zahrievaju), ale na druhej strane to vedie ku cache-miss (pre L1 a L2 cache, ktore su samostatne pre kazde jadro) a teda pomalsim vypoctom. Zase z toho vinim scheduler.
c) Backup projekt je samozrejme dalsia vec, ktory by si zelalo vela ludi a dlho sa o tom hovori.

Ja by som to cele zgeneralizoval tak, ze by mal byt kazdy vypoctovy prostriedok (CPU-jadro, CUDA-GPU, ATI-GPU, hocico-ine-co-sa-v-buducnosti-objavi) ovladany samostatne schedulerom. A mala by byt moznost nastavit, co na ktorom konkretnom vypoctovom prostriedku pobezi - hlavne projekty podla vahy plus backup-projekt spustany iba v pripade, ze hlavne projekty nemaju robotu. Tak by sa dalo zabranit zahnojeniu pamate ktore som popisal v a) a takisto by sa dali vyborne nastavit projekty, ktore maju aplikacie pre CPU i GPU. A potom do toho moze vstupovat aj instrukcna sada CPU-jadra (kedze kazdy vypoctovy prostriedok ma svoje vlastnosti) a dali by sa automaticky ziadat tasky s optimalizovanymi aplikaciami - no ale to som asi fakt trocha vyletel do vysin, lebo to uz fakt nie je len o scheduleri a chcelo by to kus roboty aj inde... a az taka nutnost to momentalne nie je, len by to bolo lepsie riesenie optimalizacii, ako to co teraz robi Einstein (to je sice funkcne riesenie, ale v podstate stale len workaround na urovni aplikacie, co zo strany projektu vyzaduje zvysene usilie). K tym rozsirenym instrukcnym sadam som ale dospel tou uvahou, ze povodny pohlad na klienta ako na "platform" (CPU-type+OS) do ktorej bola nejakym sposobom dobastlena podpora CUDA a potom aj ATI... tak tento pohlad je uz prilis zastaraly. Doba sa zmenila a podla mna to treba prekopat, dorabanim barliciek sa veci iba zhorsia.
Používateľov profilový obrázok
Kiwi
Príspevky: 2072
Dátum registrácie: Ut Feb 13, 2007 4:18 pm
Bydlisko: Sobrance
Kontaktovať používateľa:

Re: BOINC Vaporware 2009?

Príspevok od používateľa Kiwi »

Ak bezi Cosmo + Malaria napr. 2 + 2 jadra, tak sa to este da 800 + 800 + 80 + 80 = 1760 MB 4 BOINC.
No ak ostane len Cosmo, to mame 4 x 800 = 3200 MB,
v tom najhorsom pripade, ak dostaneme velke WU a vsetky naraz zacnu aj koncia.
Takze naozaj je 4 GB malo, 6 je minimum. Bolo by vhodne zmapovat vsetky projekty,
ake su narocne na pamat, kde je dolezita frekvencia CPU, kde bandwith RAM, kde
oboje a tiez pamatove naroky roznych typov WU. Nieco interaktivne, cez nejaky
script, kde si hodim mojich x projektov a vypoti my najlepsie a najhorsi mozny scenar.
Honza
Príspevky: 953
Dátum registrácie: Po Feb 05, 2007 7:20 pm
Bydlisko: Praha

Re: BOINC Vaporware 2009?

Príspevok od používateľa Honza »

Diky za upresneni bodu a), je to neprijemna situace.
I to na to vsak lze pohlizet tak, ze kdyby programatori aplikaci nebyli lenosi a app by byly multithreaded, pobezi vzdy jedna aplikace z vybraneho projektu, ktera obsadi BOINCu dostupny pocet jader. Jakmile se dokonci (a dokonci se treba 3x rychleji), presne se na jinou.

b) je vubec problem. Osobne se domnivam, ze affinity ma jako prvni resit OS - a na to M$ u tucnaci kaslou. Dokud treba printer spooler neni multithreaded, nemusi brat vsechna jadra (treba kvuli cache-miss).

c) jasne. Jenze je to problem jako s tou casti, kde jsi generalizoval. Vetsina uzivatelu si neumi BOINC nastavit a tento fine-tunning je spise pro fajnsmekry.
Pro BFU by byl vhodny prave ten drag-n-drop buffer tasku a projektu podle priorit.
Používateľov profilový obrázok
Kiwi
Príspevky: 2072
Dátum registrácie: Ut Feb 13, 2007 4:18 pm
Bydlisko: Sobrance
Kontaktovať používateľa:

Re: BOINC Vaporware 2009?

Príspevok od používateľa Kiwi »

No napr. FAH ma feature: Lock app to core, tak ked to je tam, neviem preco to nemoze
byt aj v BOINC. Podobne sa da v Linuxe nastavit, aby nestriedalo app na kazdom zo styroch
jadier urcity pocet milisekund, ale aby to islo len na jednom.
Dnes uz sice maju Core ix turbo, ktore pri znizenej tepelnej zatazi pretaktuje
3, 2 alebo 1 jadro napr. na 3.73 MHz, ale rucne OC je predsa len ine, ako to co robi
CPU si BIOS dosky, lebo tam su prehnane napatia a len sa zbytocne namaha ako CPU
tak MB, pricom sa da ist s napatiami vyrazne nizsie a s frekvenciou vyrazne vyssie.
Používateľov profilový obrázok
Duro Kotulic Bunta
Príspevky: 1906
Dátum registrácie: St Feb 07, 2007 3:00 pm
Bydlisko: Stupava
Kontaktovať používateľa:

Re: BOINC Vaporware 2009?

Príspevok od používateľa Duro Kotulic Bunta »

Ja by som trochu k webu, ktory je podla Pala vaporware nr 1.
Je pravda, ze aktivita sa lisi len malo od aktivity na predchadzajucom webe. Na druhej strane, nevidel by som to tak negativne - praca na novom webe vobec nebola zbytocna, a myslim teda, ze nejde o vaporware, predovsetkym pretoze:

1. ti autori ktori pisali predtym maju ovela pohodlnejsie prostredie na editovanie clankov. Tym padom urcite to prispelo k tomu, ze clanky ktore by inak neboli sa na webe objavili (kedze bolo viac casu na tvrobu samotneho clanku ako na technicke cachre machre pri editacii. Zivo si spominam, ked som chcel jeden clanok dat na stary web - neslo a neslo to, padalo to, nezmyselne rozhadzovalo layout aj ked html zdrojak bol cisty a korektny, atd...)

2. Web je na prvy pohlad prehladnejsi, zaujimavejsi. Velmi dobre su napr. features ako strucne vycucy z clankov o vede v slovencine, a podobne. To su pozitiva ktore novy web priniesol a nezavisia od aktivity uzivatelov/autorov.

3. Web je aktualnejsi, neposobi ako zo stareho sveta. Ked pride novy navstevnik, povie si - fajn, pekny web, ludia na tom robili, pozrieme sa co je tam..

4. Myslim, ze jeden clanok za mesiac a par noviniek nie je az tak zufale. V podstate mnoho z nas by si mozno ani vsetky clanky poriadne necitali, keby ich bolo viac, pretoze by mozno nebol na to cas. Alebo by nastala inflacia hodnoty clankov - privela znamena ze by to clovek len preletel... Ano, trosku to mozno tendencne skreslujem, ale myslim, ze cast pravdy na tomto tvrdeni bude.

Suma sumarum samozrejme zlyhalo to, ze novy web podnieti novych a viacerych autorov k tvorbe a naplnaniu webu. Ale novy web neodskiepitelne zlepsil obsahovu a vizualnu stranku webu, pomohol autorom pri tvorbe clankov, a priniesol novy moderny look webu ako prezentacny faktor. Preto si nemyslim, ze ze je to vaporware - ide "len" o zlyhanie inspiracnej ulohy, ktora novemu webu bola (asi nerealisticky) pripisovana.
It is by logic that we prove, but by intuition that we discover. [J.H. Poincaré, mathematician]
A man who knows how to be alone is never lonely. [Osho]
Používateľov profilový obrázok
slavko.sk
Príspevky: 1603
Dátum registrácie: Po Feb 05, 2007 3:42 pm
Bydlisko: Bratislava, Slovensko
Kontaktovať používateľa:

Re: BOINC Vaporware 2009?

Príspevok od používateľa slavko.sk »

Doba je zla, ja mam momentalne 2 roboty namiesto jednej a napriklad toto je cas kedy sa dostanem v klude k PC ... a zajtra kedze je sobota tak az o 10:00 som u zakaznicky, inak vstavam 7:00. Proste neni kedy citat veci a nie este pisat. Teda aspon u mna.

Podla je novy web super a je to posun a hotovo a ja osobne dakujem za tu robotu co sa na tom urobilo a vasim si to ako svina lebo viem kolko casu na to treba. Mame aj nove forum, podla mna sme sa ako BOINC.SK za posledne 2 roky posunuli. A ved mame aj tricka dokonca.

Je fakt ze by to chcelo 2-3 sikovnych ludi co maju cas a knowledge pisat veci a starat sa o web.
Používateľov profilový obrázok
Kiwi
Príspevky: 2072
Dátum registrácie: Ut Feb 13, 2007 4:18 pm
Bydlisko: Sobrance
Kontaktovať používateľa:

Re: BOINC Vaporware 2009?

Príspevok od používateľa Kiwi »

Pisanie, ak to ma byt na urovni si vyzaduje malo pisania a vela citania :D .
Ak ma clovek napisat clanok na urovni Durovych clankov, tak musi vediet,
minimalne tolko co Duro. Ja uz mam hw + sw, este mi chybaju okuliare,
to sa za par mesiacov poriesi a tiez mi fyzicka praca nebude sposobovat
odtrhavanie sietnice + namiesto sledovanie ohna a prikladania dreva
si zapnem plyn ( ved nam zlacnel o 3 % ), tak bude viac casu na citanie.
A to citanie po urcitom case ( roky ), urcite prinesie nejake vysledky, ci uz
vo forme clankov alebo konkretnych optimalizacii kodu pre CPU a GPU,
ci dokonca vytvorenie vlastneho projektu, so vsetky co k tomu treba napr.
na 99.8 % funkcnost 24/7.
Používateľov profilový obrázok
Palo M.
Príspevky: 1200
Dátum registrácie: Po Feb 12, 2007 2:53 am
Bydlisko: Shanghai, China

Re: BOINC Vaporware 2009?

Príspevok od používateľa Palo M. »

Mozme to radsej zobrat najprv z druhej strany (respektive toto by mala byt "prva" strana): Na co ma nas web vlastne sluzit?

Podla mna uloha cislo 1 je propagacia BOINC (a veci s tym spojenych, teda aj vedecky background projektov) na Slovensku. Oslovenie novych ludi, ktori o BOINC doteraz nevedeli (nevedia), plus cenne informacie pre zaciatocnikov, ktori sa o BOINC uz sami dozvedeli, ale hladaju viac informacii o BOINCe. Lenze tych, co BOINC nepoznaju (a teda sa on - zatial - nezaujimaju), musime oslovit niecim, co ich zaujima. Clanky su na to dobra vec - ked ludia budu chodit na web, aby si precitali dobre clanky (ked tam aspon raz za tyzden najdu nieco popularne) a potom je sanca, ze si nainstaluju aj BOINC a mozno sa pridaju do nasho timu. Predtym padli aj ine napady, ako propagovat: inzercia, clanky v inych mediach, nejaka "BOINC roadshow"... lenze to su veci, ktore nemame vo svojich rukach. Web mame a nestoji nas to nic navyse, okrem nasho casu.
Az na druhom mieste vidim web ako "hub" zhromazdujuci informacie pre nas samotnych (ako statistiky, optimalizacie, prehlady narocnosti projektov a vlastne aj toto forum, ktore sice bezi na inom systeme ako webstranky, ale je sucastou webu).
No ale mozeme sa bavit o tejto otazke "naco?", toto bol len moj nazor.

Odkedy sa novy web spustil, frcalo to systemom "let it be". A ja som dospel k nazoru, ze "let it be" moze velmi dobre fungovat v time ako takom, aj tuto na fore, ale nefunguje to na web. Skratka na take momentalne zalezitosti, ako stretnutia, tricka, pomoc a diskusia - je super mat taketo vseobecne veci samospadove. Ale web, to je uz konkretna cinnost a ta takymto stylom nefunguje dobre. Hlavne preto, ze zakladna ludi, co prispievaju na web je prilis mala. Potom aj kratkodoby vypadok jedneho cloveka sa prejavi velmi vyrazne, lebo jedna osoba tvori podstatnu cast webu a pri absencii planovania to skratka vyrazne chyba.

To, ze teraz web sa ludom javi ako "sviezi" je len docasny stav. On sa casom "okuka" - a zacinam mat dojem, ze prave ta "okukanost" sposobila taku mohutnu kritiku stareho webu, nie funkcnost, obsah, ci prehladnost (OK Duro, tebe vadila aj funkcnost - ale kolkym inym? - ved takmer nikto iny tam neprispieval). Mysliet si, ze teraz urobime spickovo vyzerajuci web a potom uz si len vylozime nohy a "pak uz jen same pozitiva a socialni jistoty", je naivna. Web treba postupne doplnat, vylepsovat, menit - inak sa zase po nejakom case katatonie zdvihne brutalna vlna nevole a potom bude prilis neskoro na kozmeticke upravy, zase bude treba drasticky zasah, aby sa veci zmenili (co vzdy vyzaduje velke usilie a vela casu, je to horsi variant ako postupne aktualizacie).

Ak nechceme, aby to zase zaslo tak daleko, mali by sme veci okolo webu trocha planovat. Nemusi to byt plan striktny, plan sa nakoniec vzdy moze menit podla danej situacie, ale mali by sme mat predstavu, kam smerujeme. Ale akosi tu na fore uz rok nepadaju ziadne nove podnety okolo webu... a ked nie su napady, tak potom nie je ani realizacia. Pritom je vela veci, ktore by na webe mohli byt urobene - a castokrat to ani nie su velke zmeny, ale chce to najprv nejaky brainstorming a potom nejake rozhodnutie. Priklady takych malickosti (nestoji vela roboty vytvorit), ktore dokopy uz tvoria vela:
  • Teraz mozu clanok hodnotit len prihlaseni. Je to tak dobre? Nebolo by lepsie otvorit to pre vsetkych? Neprinieslo by to nove vstupy? A na druhej strane, ake by boli nevyhody? Jedna tema na diskusiu je na svete.
  • A co tak hlasovanie? Napriklad, na webe by mohla byt pravidelna anketa mesiaca - kazdy mesiac by bezala nejaka ina otazka, co by nam dalo spatnu vazbu o navstevnikoch webu (pocitadlo precitani clanku je tiez informacia o navstevnikoch a dost zaujimava).
  • Takisto by sme mohli raz za mesiac napisat nejaky "Prehlad o diani v BOINC za posledny mesiac" - taky serial, kde by bolo na jednom mieste zhrnute, co sa udialo v BOINC, projektoch, time, vede a vyskume. Vzdy nieco je - nova verzia klienta, velky vypadok projektu X, GPU aplikacia v projekte Y, timove stretnutie, milestone, novy vacsi vedecky clanok na webe, start novej druzice... Po case by to mohla byt taka zaujimava "kronika". A jeden clanok za mesiac navyse. A mohol by ho napisat snad hocikto z timu, len by musel ten mesiac trocha pozornejsie sledovat a priebezne si robit poznamky, takze sa netreba bat o kvalitu, kedze by to bol v podstate "len" subor linkov s kratkymi popismi.
  • Tu na fore sa niekolkokrat diskutovalo na temu sci-fi serialov a filmov. To s BOINC a vedou predsa suvisi. Co tak nejaku pravidelnejsiu rubriku o tom na webe - predstavenie nejakeho serialu ci filmu, kratky popis o com to je a subjektivny nazor autora. Ved toto sa v podstate objavuje aj tuto na fore, len je to silne nepravidelne. Ale ohlas to vzdy ma. A podla mna je to aj velmi vhodna tema na prilakanie novych ludi k BOINC.
  • Odkedy je novy web, uskutocnili sa 2 (mini)stretnutia timu. Bohuzial nikoho nenapadlo urobit par zaberov a napisat kratke zhrnutie na web. Ale pritom sa objavili informacie tuto na fore.
Ked sa pozrieme na tento zoznam, tak to nie je nic tragicke co sa tyka casu. Ved aj tak vacsine z toho uz cas obetujeme priebezne tu na fore, len sa to nezachova v ucelenej forme na webe, kde by si to mohlo precitat viac ludi, ktori denne nesleduju forum - a mohli by sme si to precitat aj my sami po case.

Ale ked taketo veci aj naozaj maju dostat ucelenu formu, treba aspon minimalne planovanie.
Preto navrhujem, aby sme vytvorili "Redakcnu radu" webu - skupinu ludi, ktori spolocne tahaju zaklad webu pravidelnou cinnostou (a samozrejme, tak ako doteraz, hocikto aj mimo RR by mohol pisat blogy ci sa prihlasit za autora na nepravidelne pisanie clankov - skratka klasicke "let it be" ako doteraz). Kazdy clen RR by si na seba zoberal aspon jednu "pravidelnu" ulohu. No a raz za urcite obdobie (raz za mesiac? za stvrtrok?) by si RR zhrnula, co sa urobilo ci neurobilo a takisto by sa naplanovali veci na dalsie obdobie. Niektore ulohy by mohli byt "putovne" (napriklad mesacna prehladovka) a ak by sa niekomu rysovalo, ze nebude mat cas, zase by sa to mohlo patricne preplanovat... No a tak trocha predpokladam, ze prave tou pravidelnou ucastou na tvorbe, zhrnuti a planovani, sa vynoria navrhy na male vylepsenia i nejake uplne nove napady.
Len sa bojim, ze do RR sa prihlasim len ja a Hefto (ktori tam aj tak musime byt, ja kvoli technickym zalezitostiam webu a Hefto kvoli redaktorstvu a administracii uzivatelov) a ostatni "na to nebudu mat cas". Ovsem na prikladoch vyssie som ukazal, ze cas na to mame, takze ak sa nikto neprihlasi, chyba nam nieco uplne ine!
Napísať odpoveď