Defragmentacia disku

Otázky a pomoc s problémami technického charakteru ako je nastavenie proxy serveru, problém s pripojením na internet a pod.

Moderátor: Moderátori

Používateľov profilový obrázok
Palo M.
Príspevky: 1200
Dátum registrácie: Po Feb 12, 2007 2:53 am
Bydlisko: Shanghai, China

Re: Defragmentacia disku

Príspevok od používateľa Palo M. »

S odpovedami na otazku, ktora aplikacia potrebuje 8GB nie som spokojny. S prizmurenim vsetkych 3 oci by som zobral tie prvocisla, ked uz pojde o brutalne cisla. A JehoVistu ako recesiu. Ale teraz normalne: Kde naozaj treba celych 8GB okamzite k dispozicii? RAM ako Random Access Memory, teda potrebujem sahnut len tak "niekde nahodne" do tych 8GB... Ked nas na strednej skole nechal profak napisat nejaky program s x-rozmernou maticou, aby nam PMDcko vitazoslavne vypisalo, ze nema dost pamate, malo to na nas dost dobry pedagogicky efekt (ktory ten profak aj sledoval), ze na veci sa nema ist rovno hrr. Programatori Photoshopu asi strednu skolu vynechali. Fotky zatial maju MEGApixely, nie GIGApixely a naozaj tam nevidim seriozny dovod na tolku RAMku.
Na to, aby system zacal zbesilo swapovat totiz treba, aby najprv proces alokoval (a zaplnil) viac pamate ako je fyzicka a potom este aj k tej pamati pristupoval takym sposobom, ze system musi casto presuvat data medzi fyzickou pamatou a swap-om. Alebo mat naspustanych na stroji X procesov, ktore spolocnym usilim vsetku pamat takto zatazia.
Ked na 4 jadrach bezi BOINC, sice si niektore projekty scucnu, ale tu sa vraciam k otazke - je to jedna aplikacia, ktora potrebuje 8G, alebo vsetko dokopy? Navyse BOINC primarne nebol planovany na realtime zalezitosti, ale na "vyuzitie zbytocneho vykonu", takze ked si niekto nahodi projekty, ktore nielen vyuziju to, co lezi ladom, ale pretazia cely HW, tak je to jeho vec...

Prirovnam to k autam: Mame auto, ktore odvezie 2 tony. Kym niekam idem tak ci tak a chcem tam odviezt naklad, co ma dokopy menej ako tie 2 tony, tak ho skratka nalozim a odveziem so sebou. Ked je toho nakladu viac, tak musim ist dva alebo viac-krat... Jasna vec... ale naozaj musim odviezt tych 8 ton nakladu? A ked aj musim, nestoji mi za to kupit vacsie auto? A ked mi to za to naozaj nestoji, je az taky problem sa otocit viackrat?
Používateľov profilový obrázok
slavko.sk
Príspevky: 1603
Dátum registrácie: Po Feb 05, 2007 3:42 pm
Bydlisko: Bratislava, Slovensko
Kontaktovať používateľa:

Re: Defragmentacia disku

Príspevok od používateľa slavko.sk »

Ako povedal Bill: Nikdy nebude treba viac ako 640kB RAM.
Používateľov profilový obrázok
Kiwi
Príspevky: 2072
Dátum registrácie: Ut Feb 13, 2007 4:18 pm
Bydlisko: Sobrance
Kontaktovať používateľa:

Re: Defragmentacia disku

Príspevok od používateľa Kiwi »

No napr. teraz mam VM machine, ktory ma nastaveny len 164 MB, forum v FF, pidgin, radio
a GIMP s fotkou 4592 x 3056 bodov a este 4 x PrimeGrid PSP a vo VM Milky.
Stroj reaguje okamzite, ale uz je zozranych 1,7 GB z 2 GB. Keby som dal este upravovat
2 videa, to je 200 MB x 2, staci spustit este Goggle Earth a je to v riti, lebo to by u chcelo
3,8 GB a kde su este buffre ? A ked clovek este pozrie postu. Uf, 4,2 GB. Alebo 4 x AM3,
co je 4 x 1 GB ? :) Modul RAM zerie cca. 2,5 W, ergo 4 GB = 5 W, 8 GB = 10 W.
8 GB stoji = http://eshop.x-computers.sk/zbozi/8gb-d ... p=z:134662
keby som si to mohol dovolit, tak nevaham. Mohol by som este bezat aj WCG,
lebo napr. The Clean Energy Project dost zerie.
shafa
Príspevky: 391
Dátum registrácie: So Nov 08, 2008 1:11 am

Re: Defragmentacia disku

Príspevok od používateľa shafa »

Hele, trivialni vypocet naskenovane grafiky:
format A4, rozliseni 4800dpi, barevna hloubka 48bit (=prumerny scanner)
210x297mm x (4800/25,4)x(4800/25,4) x 48bit /8 /1024 /1024 /1024
= 12,45 GiB

1) Skenery se kterymi jsem az dosud delal, vzdy nejprve zaznamenaji nekomprimovany obraz a az pote ho komprimuji. Tzn. i s 8GB RAM zacnes poradne swapovat.
2) I kdyz mas obraz dobre zkomprimovany, prohlizece a editory to stejne nejdrive dekomprimuji. Tzn. ze potrebujes misto jednak na zkomprimovany soubor a druhak na rozbaleny, ktery vidis na monitoru.
A ted si predstav letecke, satelitni, anebo mikroskopove snimky, ktere muzou mit jeste vyssi pomer rozliseni/plocha.
A potom si predstav, ze se tohle deje jeste v prostoru pri simulacich a numerickych vypoctech...

Edit:
Clovek ma bud cas na swap, anebo penize na RAM. Blbe je kdyz nema ani jedno.
Je pravda, ze takoveto vyuziti normalnich PC asi neni uplne bezne, ale na druhou stranu se nejedna o nepredpokladane vyjimky.
Zrovna nedavno jsem nekde cetl, jak manik, co dela denne s mikroskopy a ma skenovane obrazy velke v GB usetri xyz % casu tim, ze nasadi do PC Raptory oproti beznym ATA diskum :shock: A to mam pocit to delal na pracovnich stanicich s prave 8GB RAM. At zije swap.
If someone asked me to choose between Metallica and Megadeth, I would say SLAYER...
Používateľov profilový obrázok
Kiwi
Príspevky: 2072
Dátum registrácie: Ut Feb 13, 2007 4:18 pm
Bydlisko: Sobrance
Kontaktovať používateľa:

Re: Defragmentacia disku

Príspevok od používateľa Kiwi »

Hej. Lenze kto bezne skenuje 4800 dpi, pri 6 bytovej farebnej hlbke ?
Pri 1200 dpi, vyjde A4 na 0.8 GB a ked zoberieme 24-bit, tak je to 0.4 GB,
tak potom 4 GB = 10 A4 v 1200 dpi a 24-bit, co je 47 ciar na mm.
Juvs
Príspevky: 21
Dátum registrácie: Pi Máj 25, 2007 4:27 pm
Kontaktovať používateľa:

Re: Defragmentacia disku

Príspevok od používateľa Juvs »

Ja osobne som si dokupil dalsie 4G celkovo momentalne 8G z toho dvovodu , ze planujem komp tak na 3-4 roky a v sucastnosti su DDR2 pamate asi najlacnsie. Zacinaju nastupovat DDR3 a DDR2 budu us len drahsie. Aj ked 8G dnes nevyuzijem casom predpokladam ze ano.
Honza
Príspevky: 953
Dátum registrácie: Po Feb 05, 2007 7:20 pm
Bydlisko: Praha

Re: Defragmentacia disku

Príspevok od používateľa Honza »

Palo M. napísal:Programatori Photoshopu asi strednu skolu vynechali. Fotky zatial maju MEGApixely, nie GIGApixely a naozaj tam nevidim seriozny dovod na tolku RAMku.
Zkusim v podobném stylu.
Ty jsi asi nikdi pořádně nedělal s fotkama - ať již s prvními verzemi Photoshopu před mnoha lety nebo v současnosti.

Příklad - skládání třeba pěti 10MPix fotek do HDR (32-bitů na kanál) si vemze stovky mega. Výsledkem je jedna fotka, bez úprav, bez vrstev, žádné masky, žádné další efekty, ale nutné stovky mega paměti. Kouzlo skládání fotek do HDR pochopí každý, kdo přičichl k astornomii a filtrůmm; kouzlo nepřepálených světlých míst, bez černých fleků s nedostatkem světla, prostě high def range. Ve finále se upravují křivky, kde je třeba propočítávat okolnoí oblasti pixelů, což je další paměť.
Při práci s grafikou je obvyklé, že se pracuje s více fotkama. Nároky se násobí.
Při práci s grafikou je obvyklé, že se občas potřebuješ vrátit o krok, dva nebo tři zpět, tedy potřebuješ v paměti ponechat i předchozí kroky a stavy. Fotka v přechozím stavu může být zcela jiná než současná (rotace, změny proporcí atd.), tudíž pokaždé si může vynutit uchovávat celou plnou velikost (neplatí například u ořezu, kde to lze optimalizovat). Nároky se násobí.
Při práci je obyklé, že se kompozice skládá z více vrstev. Nároky se násobí.

Matematický argument že fotka má 10megapixelů a že na to tudíž stačí 30 mega paměti je zcestný a bez základní znalosti praxe či zkušenosti.
To není problém programátorů, ale stylu práce, kde se nároky násobí.
Pro srovnání si zkus pracovat na mašině, kde se výše zmíněné operace vejdou do paměti (radost kreativní práce) a kdy to jede celé přes disk (čekání desítek vteřin na dokončení operace).

CHyba je u programátorů OS a správě paměti.
Ale to už jsme off-topic.
Používateľov profilový obrázok
Palo M.
Príspevky: 1200
Dátum registrácie: Po Feb 12, 2007 2:53 am
Bydlisko: Shanghai, China

Re: Defragmentacia disku

Príspevok od používateľa Palo M. »

Poriadne som s fotkami naozaj nerobil. A uz vobec nie vo Photoshope. Na tych par zakladnych veci co som robil ja mi postacil GIMP a ano - zozralo to pomerne vela pamate na to, ze som robil iba zakladne veci. A historia je fasa vec, dokonca asi viac pre mna ako diletanta, kedze urcite robim viac kiksov ako niekto zbehly. Ale stale trvam na tom, ze prilis velke naroky na pamat su z velkej casti vina programatorov aplikacie. Je jednoduche urobit jeden velky malloc, vrazit tam obrazok vo full rozliseni a OS staraj sa, kde na to zoberies pamat (a user cakaj, az ti dohrci disk).

Pouzijem jeden priklad, kde aplikacia fungovala trocha inteligentnejsie: Hodina MiniDV videozaznamu mala myslim 13.5 GB. Video sa dalo (konkretne v Pinnacle Studio) strihat dvoma sposobmi - bud si clovek stiahol uplne celu pasku z kamery na disk (tych 13.5G) a potom priamo strihal video, pridaval efekty a podobne, ked to bolo hotove, tak spustil generovanie vysledneho videa (to uz islo automaticky) a vsetko islo pomerne rychlo. Ked ovsem nemal clovek na disku "zvysnych" 13.5 GB, islo to aj tak - clovek si stiahol na disk iba preview (video v omnoho mensom rozliseni), zostrihalo sa to a pri konecnom generovani sa nacitavalo z pasky a generoval vysledny subor - cenou za to bolo, ze nastavenie nebolo uplne presne (lebo video na paske nebolo mozne uplne spustit identicky), takze aj ten posledny run musel byt interaktivny - pri strihu musel clovek nakrokovat video na kamere na patricne miesto. Boli to casy, kedy 40G bol novy disk, 60G bol brutal a 512M RAM nemal len tak hocikto... a clovek mohol pomerne normalne robit podla svojich moznosti, lebo tvorcovia mysleli na bezneho cloveka. Ale teraz ma napadlo, ze Pinnacle Studio, hoci bolo povazovane sa shitovy tool, aspon pomerne slusne fungovalo, nepadalo, dalo sa celkom rychlo naucit a na zostrihanie bezneho videa uplne stacilo. Zakladna verzia bola dokonca pribalena k FireWire kartam. Ale teraz som si spomenul - este existoval jeden tazko "profesionalny" tool, ktory sa dal pofiderne, ale tazko zohnat (a oficialne stal tazke prachy) a ten (na tom istom stroji) isiel brutalne pomaly, v kuse padal, ovladanie uplne nanic, ked to clovek nejako krvopotne postrihal, tak enkodovanie vysledneho videa trvalo dlhsie, niekedy bol posunuty zvuk oproti videu... Ten tool bol Adobe Premiere. Ci nebude chyba specialne vo firme Adobe...

Ja som sa ale nechcel tvarit ako majster sveta, ktory vie nasobit 3x10 (takuto formulku som tu ani konkretne nepisal, pretoze takto podane je to naozaj scestne)... Dobre, su programy, ktore pouzivaju aj 8GB aj viac. Ale naozaj tolko pamate nevyhnutne potrebuju, alebo pamatou iba bezuzdne plytvaju? A kto z beznych ludi pouziva tych par programov, ktore s pamatou narabaju rozumne, ale napriek tomu jej skratka potrebuju vela? Podla mna iba tazko profesionalne programy (su za tazke prachy a sluzia na produkovanie este tazsich prachov) patria do teljo kategorie - ale v tom pripade sa asi najdu aj nejake navyse peniazky na hardver.
Ano, v segmente pre beznych ludi je vela zleho softveru, ale nad tym predsa nebudem plakat a budem pouzivat taky, kde pri pohnuti mysou nezacne hrcat disk. Dnes uz sa da vybrat.
Používateľov profilový obrázok
Kiwi
Príspevky: 2072
Dátum registrácie: Ut Feb 13, 2007 4:18 pm
Bydlisko: Sobrance
Kontaktovať používateľa:

Re: Defragmentacia disku

Príspevok od používateľa Kiwi »

gabberattack
Príspevky: 1315
Dátum registrácie: Ut Feb 06, 2007 1:35 am
Bydlisko: Mooresville, NC
Kontaktovať používateľa:

Re: Defragmentacia disku

Príspevok od používateľa gabberattack »

Kiwi napísal:Tip, ako rychlo defragmentovat :) :
http://www.youtube.com/watch?v=96dWOEa4 ... feature=hd
Najrychlejsia a 100% defragmentacia:

format c:/ <enter>
Yes
Yes

:-)
-gabberattack-
Keep The Panic!

...a Windows Vista
padá na Mesiaci
6x pomalšie!
Používateľov profilový obrázok
Hefto99
Príspevky: 769
Dátum registrácie: Po Feb 05, 2007 11:59 pm
Bydlisko: Zürich, Schweiz

Re: Defragmentacia disku

Príspevok od používateľa Hefto99 »

To mi pripomenulo jeden davny vtip z cias DOSu:

Spustil som Norton Commandera ..a .. vlavo vidim disk C aj vpravo vidim disk C.
Hovorim si - naco su mi dva disky C? Tak som jeden sformatoval.. :)
Obrázok
Honza
Príspevky: 953
Dátum registrácie: Po Feb 05, 2007 7:20 pm
Bydlisko: Praha

Re: Defragmentacia disku

Príspevok od používateľa Honza »

Kiwi napísal:Tip, ako rychlo defragmentovat :) :
Bych chtel vidět, jak by skálal se sadou klasických 24x 3,5" 15k serverových disků. Vůbec je uzvednout a ten rachot :lol:
Benchmarky jsou teda síla...
Používateľov profilový obrázok
slavko.sk
Príspevky: 1603
Dátum registrácie: Po Feb 05, 2007 3:42 pm
Bydlisko: Bratislava, Slovensko
Kontaktovať používateľa:

Re: Defragmentacia disku

Príspevok od používateľa slavko.sk »

Kiwi napísal:Tip, ako rychlo defragmentovat :) :
http://www.youtube.com/watch?v=96dWOEa4 ... feature=hd
Dost dobre!
Používateľov profilový obrázok
matob
Príspevky: 934
Dátum registrácie: Št Dec 13, 2007 11:16 pm
Bydlisko: Pezinok

Re: Defragmentacia disku

Príspevok od používateľa matob »

Dobre, mal 24xSSD, ale vo Win sa chovali ako jeden?
Obrázok
Používateľov profilový obrázok
slavko.sk
Príspevky: 1603
Dátum registrácie: Po Feb 05, 2007 3:42 pm
Bydlisko: Bratislava, Slovensko
Kontaktovať používateľa:

Re: Defragmentacia disku

Príspevok od používateľa slavko.sk »

matob napísal:Dobre, mal 24xSSD, ale vo Win sa chovali ako jeden?
Ano, mal to v tzv. stripe (RAID 0). Ja tak mam 2x400GB a tvaria sa ako jeden s tym ze to dokaze paralelne na ne pisat aj z nich citat. Preto dosiahol ten prenos ze 2GB/s.
Napísať odpoveď