Strana 2 z 4

Re: SETI on GPU

Napísané: Pi Jan 30, 2009 8:35 am
od používateľa slavko.sk
Hefto99 napísal:109 sekund mas CPU cas, Teba ale zaujima GPU cas (vypocet vacsinou bezal na grafike, CPU bol potrebny hlavne na ladovanie grafiky datami), ktory vsak BOINC klient zobrazit nevie. Cize jednotka sa pocitala dlhsie ako 109 sekund.
To je pravda ale reortuje sa CPU cas takze vysledok je:
moj CPU time - 125s
druheho na tom istom WU - 5824s
A obaja sme dostali 44.7 kreditov.
Takze ked to vyratam kolko denne ... 15 minut realneho casu 1 WU na grafike ... stale mi to vychadza cca 4800 kreditov/den.
Co je dost slusne prilepsenie k tym cca 1400 co mi urobi quad core (po odratani cca 15% co berie CUDA support).
Dokopy by komp mohol dat teda ~6200/day.

Re: SETI on GPU

Napísané: Pi Jan 30, 2009 9:39 am
od používateľa Honza
V posledním BOINC core (6.6.3) se už snad konečně má řešit GPU time přes wall clock. Prostě aby se dal reportovat GPU čas.
Ale mám dojem, že se tam zase něco podělalo... a nový scheduler asi také není doladěn

Zkusí někdo a podělí se o zkušenosti?
(nemám nVidia GPU)

Re: SETI on GPU

Napísané: Pi Jan 30, 2009 12:27 pm
od používateľa Devaster
sheduler je uplne rozbity ....
a nezda sa mi ze by ukazoval walltime ...

Re: SETI on GPU

Napísané: So Jan 31, 2009 3:48 am
od používateľa Hefto99
Podarilo sa mi to rozbehat pod Linuxom v XFCE managerovi.

6.6.3-ku som ani neskusal, kazdy na nu zatial nadava. Zostavam zatial pri 6.4.5-ke.

Re: SETI on GPU

Napísané: So Jan 31, 2009 4:54 pm
od používateľa Kiwi
No mne to bezi len na CPU, Astropulse 5.0, na CPU Astropulse nie je, alebo nie su docasne WU ?

Re: SETI on GPU

Napísané: Ne Feb 01, 2009 4:01 am
od používateľa gabberattack
Je teda aspon jeden projekt, ktory podporuje ATI?

Re: SETI on GPU

Napísané: Ne Feb 01, 2009 4:21 am
od používateľa Hefto99
Zatial neoficialne Milkyway:

GPU app teaser

Vykon novych ATI kariet vyzera famozne.

Re: SETI on GPU

Napísané: Ne Feb 01, 2009 4:26 am
od používateľa gabberattack
Ok, precitam si to. Je nejaky jednoduchy navod kde co a ako nastavit? Chcel by som ratat Milky len na GPU a nechat CPu pre ostatne projekty. Toto vidim na dalsi zaujimavy navod pre nas novy web.

Re: SETI on GPU

Napísané: Ne Feb 01, 2009 6:32 am
od používateľa Hefto99
Vo fore odkazuju na tuto nemecku stranku:
http://www.planet3dnow.de/vbulletin/sho ... tcount=762

Ja som to neskusal, kedze nemam ATInu, ale predpokladam ze postup bude klasika:
1. NNW, dopocitat natahane jednotky
2. stopnut boinc klienta, urobit zalohu
3. rozbalit zip a subory nakopirovat do cesta_kde_je_boinc_data_adresar/projects/milkyway......
4. odstartovat boinc

Myslim ze zatial je iba Windoze aplikacia a niektore jednotky koncia errorom (detaily najdes vo fore)

Re: SETI on GPU

Napísané: Ne Feb 01, 2009 11:13 am
od používateľa Honza
gabberattack napísal:Ok, precitam si to. Je nejaky jednoduchy navod kde co a ako nastavit? Chcel by som ratat Milky len na GPU a nechat CPu pre ostatne projekty. Toto vidim na dalsi zaujimavy navod pre nas novy web.
Jednoduché to není, protože BOINC na to není připraven.

Počítám na HD3870 a výkon je fajn.
Jenže - jak se dočtete v tom threadu odpověď na mojí otázku - na GPU zatím nelze počítat všechny typy WU, ale pouze některé.
Takže něci jede na CPU, něco na GPU.
BOINC obojí považuje za výpočet na CPU, ktaže se stává, že buď jede víc GPU (a stojí CPU) nebo obráceně.
Jednou z možností je v cc_config přenastavit počet dostupných CPU třeba na 8 u quadu. Je větší možnost, že se vytíží CPU i GPU (když se to správně sejde), ale zase to může zpomalovat výpočet, dkyž se to sejde nesprávně (8 WUs pro CPU na quadu). To lze dělat i na starém BOINC (5.10.30)
Novější BOINC (zkoušel jsem 6.6.3) má možnosti šachovat s avg_ncpu a max_ncpu, což je nastavení per WU (ne per BOINC, jako ncpu v cc_config). To je vhodné pro multithreaded aplikace. Jde to nastavit i na hodnoty menší než 1. Takže se dá třeba říct, že MW WU bere pouze 0.5 jádra (u ostatních projektů bere co WU to jádro). Tím pádem se třeba může pustit 2xWU PG a k tomu 4xWU na MW. Když se sejdou z MW 2CPU+2GPU, ve finále je to 4WU pro CPU a 2WU pro GPU.
Jenže to je loterie a navíc po 10-25 vteřinách, kdy je vúpočet na GPU hotov, to scheduler přehází.

BOINC prostě není pro ATI vůbec připraven (ani tak základní věc, jako detekce HW...což se teprve možná připravuje).

Na druhou stranu tato aplikace správně uvádí délku výpočtu (která odpovídá wall clock). Tedy i work-fetch, LTD, DCF a nárokování kreditu funguje normálně a kvůli GPU se to celé nezesere jako na jiných projektech. A tedy žádné desetitisíce kreditu za den typu GPUGrid.
ATI zde má výhodu, že je v double precision výrazně výkonější než nVidia. Nové ořezávátko typu GTX 280 je výkonově sotva na úrovni staré dobré HD3850, pokud jde o double precision výpočty.
Možná to je důvod, proč je výkon na SETI tak ubohý (že jej převálcuje optimalizace na Core i7).
Možná to je důvod, proč už není venku Einstein aplikace - protože si nechtějí udělat ostudu, že by neslavná CUDA byla pomalejší než CPU a navíc s několikanásobně vyšší spotřebou.

Tak jako tak, ATI na MW šlape velmi dobře. HD3870 mi dělá výpočet za cca 25 vteřin, HD4870 to prý dělá za 9-10 vteřin.
Snad se autorovi podaří implementovat do aplikace mechanismy, které by byly schopné počítat i ty druhé typy WU (jak jsem psal na MW foru nebo u nacionalistů).
V současnosti to šlape pouze na ATI Win x64. Teoreticky by bylo možná to zkusit na 32-bit, Linux nebo CUDA - je to o dostupných SW nástrojích a případně výkonu (CUDA a 32-bit asi nemá smysl).

Re: SETI on GPU

Napísané: Ne Feb 01, 2009 1:21 pm
od používateľa gabberattack
Dik Honza, presne taketo info som hladal. :-) Nemam Win64, len 32, takze zatial to odlozim na neskor. Moja ATI je pasivne chladena 3850, este si chvilu pockam teda, kym ju zapojim - hadam sa mi neroztopi potom.

Re: SETI on GPU

Napísané: Ne Feb 01, 2009 3:15 pm
od používateľa Honza
S tím topením jsem měl problém.
Ve Windows 2008 mi nějak nefunguje automatická regulace otáček či co - prostě mi tam z dřívějška zůstalo 20%, což je tiché a na HD filmy & spol. stačí.
Jenže full load na všech shaderech to nepobere a přehřeje se. Drive not responding, což W2K8 ustojí, jenže rozjeté tasky padnou.
Nasadil jsem ATI Tray Tool a pohoda.

Budu zvědavý, jak dobře je to pasivní chlazení na HD3850 dělané.
Pokud se ti ve skříni ještě pomalo protáčí 12cm větráky, tak asi ano, jinak by to mohlo mít časem problém...

Re: SETI on GPU

Napísané: Ne Feb 01, 2009 4:07 pm
od používateľa gabberattack
Mam velmi dobru skrinu, navyse drzim stroj v podzemi, kde je asi 15 stupnov cely rok. Hadam to bude fajn, ak ma zaradia do betatestu GPU GRID, tak dostane zabrat riadne. :-)

Re: SETI on GPU

Napísané: Po Feb 02, 2009 11:40 am
od používateľa slavko.sk
Prave som zistil asi jeden problem tohoto celeho.
Prihlasil som sa domov na masinu cez RDP a prave vtedy to preskocilo z jedneho WU na druhy a kedze cez RDP neni pristupna CUDA tak to rata na CPU a WU koncia s chybou. Zrejme mi nebezi BOINC ako NT Service, musim sa na to kuknut.
Spozorovali ste nikto taketo nieco?

Re: SETI on GPU

Napísané: Po Feb 02, 2009 11:47 am
od používateľa Devaster
u SETI sa nikde nevyuziva double precision. SETI kod je dost problematicke prerobit na pararelne masiny ako je GPU - v nektorych fazach vypoctu pouziva iba 10 percent shaderov - to je pripad VLAR jednotiek. preto je odporucana aplikacia na pouzitie modifikovana tak aby tieto jednotky skoncili okamzite po detekcii VLAR chybou vypoctu, cim sa prenechaju na vypocet pre CPU stroje.

inak centrum optimalizacie a vyvoja: http://lunatics.kwsn.net