Takze som uspesne zratal 20y WU, na Athlone 3500+ trvala 350 000 sekund, vypocet prebehol uspesne...

No ale aby mi nebolo luto, tak som hned dostal aj konecne prvu "monster" WU - LINEAR 10y.
Kedze boinc manager podhodnocuje odhady casu vypoctu, jeho 107 hodin netreba brat vazne, skor sa to bude blizit 200 hodinam..

Takze konecne nie je o pracu nudza.
Pre kratke zhrnutie o com tieto nove WUs su - cielom tychto jednotiek je najst co najucinnejsiu strategiu vyhladavania blizkozemnych asteroidov, a to pomocou simulacie asteroidov a observatorii. Asteroidy sa v sucasnych WUs delia na realne a synteticke, obe skupiny su vsak v tejto faze simulovane (aj tie "realne"), a su statisticky prepojene so skutocne znamymi blizkozemnymi asteroidmi (NEOs). Kazda WU simuluje 512 NEOs. Vysledkom je zoznam realnych NEOs ktore boli objavene, dalej tie ktore neboli objavene a potom zoznam syntetickych NEOs s pravdepodobnostou s akou reprezentuju realny NEO.
(inymi slovami cielom je proste nasimulovat asteroidy z ktorych niektore v simulacii akoze pozname a niektore nie, a nasimulovat pravdepodobnost ich objavu alebo neobjavu).
Pasquale potom na zaklade vysledkov z tychto simulacii urobi jednu velku simulaciu na serveri (obsahujucu vsetky NEOs - cize niekolko milionov), kde simuluje observatorium, konkretne na ake casti oblohy a ako casto sa bude zameriavat. Ukazalo sa, ze vysledky nasich WUs su velmi povzbudzujuce, lebo ak nechal navadzat dalekohlady observatoria na tie casi oblohy, kde nase WUs nasimulovali najvacsiu pravdepodobnost najdenia novych neznamych NEOs, tak sa frekvencia objavov novych NEOs tymto observatoriom vyrazne zvysila.
To je velmi pobdzbudzujuce, a znamena to, ze WUs maju spravny algoritmus, ktory ked sa aplikuje na realne data z realnych observatorii, moze priniest velmi dobre vysledky - v podobe vyrazneho narastu objavov novych asteroidov ktore krizuju drahu Zeme.
Po skonceni tejto simulacnej casti sa samozrejme Orbit spusti na realne data - pravdepodobne za niekolko mesiacov (mozno uz v sepmtebri), ked sa vyvinie aj graficky screensaver kde bude pekne znazornene, co sa presne pocita..
Takze, mame sa na co tesit, projekt slubne napreduje.
Moja osobna poznamka je, ze projektovy team odvadza vynikajucu pracu, pretoze z vlastnej skusenosti viem, ze najst spravny algoritmus vo vedeckom vyskume sa malokedy podari na prvykrat, tak ako Orbitu. A navyse, vychytat chyby z prvej varky WUs kde uz tretia varka WUs errory takmer nema, je velmi dobry vysledok..