https://www.youtube.com/watch?v=m_lq91m ... redirect=1
http://sservi.nasa.gov/articles/the-luna-ring-concept/
http://www.shimz.co.jp/english/theme/dream/index.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Space-based_solar_power
Space based solar power
Moderátor: Moderátori
- Duro Kotulic Bunta
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: St Feb 07, 2007 3:00 pm
- Bydlisko: Stupava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Space based solar power
Su to vzrusujuce myslienky, avsak nerealizovatelne, pokial sa nezrealizuje nizkonakladovy a vysokokapacitny sposob dopravy materialu na obeznu drahu. Bez neho zostanu tie myslienky sice krasnym, ale predsa iba .. snom. Aby som sa prilis neopakoval, davam copy-paste z mojho starsieho clanku:
S najväčšiu pravdepodobnosťou nie je nutné pripomínať, aké nové horizonty skúmania a dobývania vesmíru by znamenalo drastické zníženie nákladov dopravy materiálu na obežnú dráhu. ... Spomeňme si aspoň jednu veľmi praktickú aplikáciu. ... S najväčšou pravdepodobnosťou ňou budú orbitálne solárne elektrárne. S využitím chemických nosičov by vynesenie solárnych článkov pre jednu solárnu elektráreň pri súčasných cenách elektrickej energie a efektivite solárnych článkov investora vyšlo na najmenej 100 tisíc dolárov na vyrobenú kilowatthodinu. Keďže fosílne či jadrové elektrárne majú náklady na výstavbu zhruba 3 tisíc USD/kW, je zjavné, prečo dnes o orbitálnych elektrárňach nikto reálne ani len neuvažuje. Avšak pri stonásobnej redukcii cien dopravy sa už orbitálne elektrárne stávajú atraktívnymi a rentabilnými projektmi, a to aj pri zachovaní dnešnej účinnosti solárnych článkov a pri započítaní dodatočného urýchlenia, ktoré si vyžaduje doprava z nízkej obežnej dráhy (pre ktorú je optimalizovaný StarTram) na geostacionárnu dráhu potrebnú pre orbitálne elektrárne. Nie je potrebná ani prítomnosť ľudí pri ich budovaní - už dnes existujú praktické koncepty automatického umiestňovania veľkorozmerových štruktúr na obežnej dráhe, napr. prostredníctvom tzv. MIC prístupu (Magnetically Inflated Cables; pre záujemcov odporúčame stručný abstrakt alebo priamo full-text kvalitnej a podrobnej vedeckej štúdie tohto konceptu), či možnosti diaľkového ovládania robotov (využívané napr. pri chirurgických zákrokoch na diaľku).
S najväčšiu pravdepodobnosťou nie je nutné pripomínať, aké nové horizonty skúmania a dobývania vesmíru by znamenalo drastické zníženie nákladov dopravy materiálu na obežnú dráhu. ... Spomeňme si aspoň jednu veľmi praktickú aplikáciu. ... S najväčšou pravdepodobnosťou ňou budú orbitálne solárne elektrárne. S využitím chemických nosičov by vynesenie solárnych článkov pre jednu solárnu elektráreň pri súčasných cenách elektrickej energie a efektivite solárnych článkov investora vyšlo na najmenej 100 tisíc dolárov na vyrobenú kilowatthodinu. Keďže fosílne či jadrové elektrárne majú náklady na výstavbu zhruba 3 tisíc USD/kW, je zjavné, prečo dnes o orbitálnych elektrárňach nikto reálne ani len neuvažuje. Avšak pri stonásobnej redukcii cien dopravy sa už orbitálne elektrárne stávajú atraktívnymi a rentabilnými projektmi, a to aj pri zachovaní dnešnej účinnosti solárnych článkov a pri započítaní dodatočného urýchlenia, ktoré si vyžaduje doprava z nízkej obežnej dráhy (pre ktorú je optimalizovaný StarTram) na geostacionárnu dráhu potrebnú pre orbitálne elektrárne. Nie je potrebná ani prítomnosť ľudí pri ich budovaní - už dnes existujú praktické koncepty automatického umiestňovania veľkorozmerových štruktúr na obežnej dráhe, napr. prostredníctvom tzv. MIC prístupu (Magnetically Inflated Cables; pre záujemcov odporúčame stručný abstrakt alebo priamo full-text kvalitnej a podrobnej vedeckej štúdie tohto konceptu), či možnosti diaľkového ovládania robotov (využívané napr. pri chirurgických zákrokoch na diaľku).
It is by logic that we prove, but by intuition that we discover. [J.H. Poincaré, mathematician]
A man who knows how to be alone is never lonely. [Osho]
A man who knows how to be alone is never lonely. [Osho]