Není možné, že v případě SETI jsi dříve počítal ještě starou aplikací z minulého století, tj. pouze byla překlopená do BOINcu?
Nebo už se jedná o SETI Enhanced, která má odlišný algoritmus zpracování (a údajně větší šanci na úspěch) než původní, která běžela jestě před 2 lety.
Staré SETI mělo jednotlivé WU stejně náročné - v podstatě to byl pouze porcovaný šum, který se vcelku primitivně procházel po částech.
SETI Enhanced má algoritmus propracovanější a jednotky nemají stejnu délku (viz moje tabulka náročnosti).
What is SETI@home Enhanced?, forest má na svém nacionalistickém webu k tomu
také článek.
Obecně o optimalizacích je to jak píše slavko.
Jednou se dokonce stalo, že projekt pod tíhou optimalizací zkolaboval - optimalizace udělala výpočet ~30x rychlejší. Navíc se ukázalo, že původní výpočty nebyly příliš správné, tj. optimalizace odhalila chybu (SZTAKI). Od té doby mnoho lidí nevěří, že je aplikace optimalizovaná - dokud se zdroják nedostane do rukou opravdovým odborníkům.
Na druhé straně jsou zkušenosti, že optimalizace jsou velmi obtížné, jejich testování neskutečně náročné a výsledky nejisté - viz CPDN. Zkoušeli jsme různé optimalizace včetně 64-bitu.
Trvá však týdny, než se dají porovnat výsledky. Leckeré modely byly nestabilní a aplikace i padala. Optimalizovat zdrojáky, které se vyvíjely 30+let a v řádově stovkách souborů jde o statisíce řádků zdrojového kódu je úkol náročností diametrálně odlišní, než u jednoduchých aplikací o pár stovkách/tisících řádcích. U CPDN je problém také v tom, že zdrojáky nejsou volně dostupné.
Navíc u klimatu je třeba vzít potaz komparaci s výsledky a modely jiných týmu/univerzit, což třeba SETI z principu dělat nemusí a prakticky ani nemůže. Tím mám na mysli obecné problém validity a reliability.
Mě třeba na CPDN vadí, ze HadAM modely berou až 450 mega a přitom velmi dynamicky alokují pamět sem a tam. Každý programátor ví, že alokace velkého množství paměti je CPU intensive - zvláště u 32-bitu.
Někde mezi tím bude asi Einsteina, který své aplikace dokázal dobře zoptimalizovat jak po stránce kompilace, tak optimalizace samotného kódu. Ostatně, SETI Enhanced má některé tyto aspekty také zahrnuté.
Samotnou kapitolou je multithreaded optimalizace a optimalizace pro GPU - Folding a ATI či PS3, v posledních dnech/týdnech SETI na NVidia GPUs.
Motto by asi bylo - vždy je co optimalizovat.