Alternative
Napísané: Št Jún 04, 2009 11:59 am
Ti z vás, kteří dochodili fyziku aspoň do šesté třídy základní školy, už nemusí číst dále. Pro ty ostatní, zde následuje vysvětlení, proč vynález p. Zdeňka nefunguje.
Pokud se jedná o vyvíječ vodíku, pak
zařízení prý pracuje na principu elektrolýzy vody. Když pro začátek odhlédnu od tohoto procesu a budu doufat, že se tam nějaký vodík skutečně vytváří, pak energie nutná pro vyrobení vodíku je brána z palubní sítě automobilu, například z baterie. Baterie je něco jako svatý grál vohnoutů, protože si myslí, že se tam energie jen tak odněkud bere, ale není třeba ji tam dodávat. Příklady z běžného života však hovoří o opaku (mobil...) a tak i baterie u auta je dobíjena. Zařízení, které je dobíjí, se jmenuje alternátor a je poháněno řemenem od motoru auta. Je to rotační stroj, který odebírá mechanickou energii z motoru a mění ji na energii elektrickou. Wow, pyčo, to byla technika a teď jdem počítat. Máme tady stroj, který se jmenuje vznětový motor Opel - spálí naftu a udělá z ní mechanickou energii. Má účinnost 75% (teoretickou), 44% (špičkovou) a 37% (průměrnou). Z toho, co zbyde, odebereme část a alternátorem (účinnost 65%) z toho uděláme elektřinu. Tuto elektřinu použijeme k rozkladu vody a tento proces má také nějakou účinnost (třeba 80%, ať nežeru). Vznikne vodík a kyslík, ty přivedeme na vstup motoru, kde ho s účinností 37% opět spálíme. Kde jsme ušetřili? Nikde, energii jsme pořád jen ztráceli. Dokud tedy nebude sestrojeno nebo aspoň uzákoněno perpetuum mobile, nebude generátor vodíku z flašky fungovat.
Jsou zde i další problémy, které bych v porovnání s tím předchozím nazval marginálními. Zdeněk fouká vodík do sání a věří, že realizuje směsné spalování nafty a vodíku. Naftu mu do jeho krámu, pardon, kcháru dávkují vstřikovací ventily. Když chce Zdeněk jet rychle, dávkují jí více a když chce zpomalit, nedávkují žádnou. Ale co řídí dávkování toho vodíku, kterého znojmiový reaktor vyrábí pořád stejně? Poměr nafta-vodík by se neustále měnil s dopadem na průběh spalování.
Ostatně energetická bilance vrhá stín i na skutečná auta spalující vodík. Nadšení z automobilů, kterým vychází v výfuku pouze pára, se rozplynulo jak ta pára. Zbyla krutá realita v podobě nižší energetické účinnosti kompletu a skutečnosti, že pára je výborný skleníkový plyn. Střezme se aut spalujících vodík, protože by z toho bohyně Gáje naskákaly pupeny.