Strana 2 z 2

Re: Android SDK

Napísané: Pi Sep 05, 2014 9:44 am
od používateľa Palo M.
Toto je prave velmi jednoduche, aj ked sa to neda lahko najst v tej webovej dokumentacii (dost to prekopali odkedy so s tym zacinal). Ono totiz standardne sa orientacia obrazovky meni podla toho, ako telefon natacas... a je o dost vacsi problem urobit to naopak (teda aby tvoja aplikacia bola "zamknuta" na jednu orientaciu, aj ked s telefonom tocis).

V kazdom pripade, odpoved na tvoju otazku je nasledovna:
1. Teraz mas layout nadefinovany v subore /res/layout/activity_layout.xml (/ je hlavny projektovy adresar), spravil si to pre "portrait" orientaciu obrazovky a je to zatial tvoj jediny layout.
2. Potrebujes vytvorit subor /res/layout-land/activity_layout.xml (rovnaky nazov, len v inom adresari), kde nadefinujes rozlozenie jednotlivych prvkov pre "landscape" orientaciu obrazovky.
3. V kode nemusis v suvislosti s layoutom samotnym robit vobec nic. Pri natoceni obrazovky z portrait do landscape si aplikacia sama nacita layout pre landscape (ak adresar /res/layout-land neexistuje, pripadne v nom nie je dany .xml subor patricneho layoutu, tak sa pouzije defaultny layout z adresara /res/layout).
4. V pripade zlozitejsej aktivity mozno musis zobrat do uvahy fakt, ze pri zmene layoutu sa automaticky restartne aktivita. Napriklad by sa ti pri zmene orientacie mohli nechcene zinicializovat niektore tvoje vlastne atributy... ak su spravne pouzite onCreate(), onStart(), onResume() a onRestart() (spolu s onPause(), onStop() a onDestroy()) kde si vsetko potrebne ulozis, tak by to problemy robit nemalo.

Popis je tu: https://developer.android.com/guide/top ... rview.html (ma to podkapitoly kde je to dost rozobrate, napriklad aj ten restart aktivity pri zmene orientacie). Na rovnakom principe funguju aj preklady do inych jazykov (napriklad sa k standardnym /res/values/strings.xml prida /res/values-sk/strings.xml).

Re: Android SDK

Napísané: St Sep 10, 2014 10:35 pm
od používateľa Kiwi
Dik za info. Precital som si vsetko o providing resources, accessing resources, handling runtime changes,
ale akosi nie som dvakrat mudrejsi. Je toho velmi vela, uz len ked chcem urobit kalkulacku s peknymi farebnymi
tlacitkami, aby mala portrait aj landscape layout v eng a svk, na roznych zariadeniach.

A este k tomu mi blbne Eclipse. Je Eclipse lepsie ako ine IDEs, resp. ako Android Studio ?

Viem z C++ vela veci, len nie vsetko funguje v Jave. Je niekde nejake porovnanie C++ vs. Java,
ako niektore veci, ktore su v C++ robit v Jave ? Poznam syntax a semantiku C++, ako potom prejst
z C++ na Javu, aby sa mi neplietla syntax ?

Re: Android SDK

Napísané: Št Sep 11, 2014 5:09 am
od používateľa Palo M.
IMHO layouty ti stacia dva, jeden na portrait a jeden na landscape, nech sa zmestia na fon a je to. Ze budu na tablete vacsie tlacitka je nepodstatny detail. Jazyky do toho nemusis vobec pliest, staci to v anglictine (a v suvuslosti s jazykmi staci len pridat retazce, nie samotny layout).

Neviem, co mas na mysli tym "blbne Eclipse". To tam nieco nefunguje? Eclipse sa nemusi instalovat, staci rozbalit archiv do nejakeho adresara a spustit, mozes tak mat niekolko roznych verzii Eclipse "vedla seba". Samozrejme to vyzaduje nejake funkcne Java SDK v systeme (problem moze byt s tym).

Na naucenie Javy je najlepsia (zadarmo) kniha "Thinking in Java", najdes to pod mojim prvym linkom v tejto teme. Programovanie v Jave je podla mna jednoduchsie nez v C++.

Re: Android SDK

Napísané: Pi Sep 12, 2014 4:52 am
od používateľa Kiwi
Pozrel som si tie "ucebnice" Javy a C++ a tam su len priklady.
Ako ich dostat do Eclipse ? Lebo ak to su 1, 2 subory, da sa C+c C+v, ale
ak to je cely projektovy adresar so vsetkymi xml subormi, tak potom
ked to nejako dostanem do Eclipse, tak mam problem s Build-om a Run-om,
obycajne to vypise mnozstvo chyb, hoci tam mam javu 1.6 a na druhom PC javu 1.7.
Java je nainstallovana OK.

Potreboval by som nejaky podrobny tutorial co vsetko jednotlive okna + menu v Eclipse,
prip. NetBeans a pod. znamenaju. Ci da sa to pomocou HELP-u v kazdom IDE ?

Re: Android SDK

Napísané: Pi Sep 12, 2014 5:47 am
od používateľa Palo M.
Kiwi, jedna rada: Nemiesaj dokopy IDE a programovaci jazyk. Na to, aby si sa pochopil jazyk (naucil sa "rozmyslat v Jave") je ta ucebnica dobra. Ked si to chces precvicit, staci ti obycajny textovy editor a ako kompilator ant, vobec nepotrebujes IDE.

Celkovo, ked ide o programovanie samotne, tak IDE nie je potrebne. Bez ohladu na programovaci jazyk, staci lubovolny textovy editor (kludne aj vi) a kompilator - a HelloWorld je na svete.
IDE je na zvysenie produktivity, teda aby si dokazal rychlejsie spravit nejake ukony, co ti zo zakladnymi nastrojmi trvaju dlhsie (napriklad ked chces premenovat nejaku triedu vo svojom programe, da sa to urobit aj manualne v editore aj "poloautomaticky" cez sed, ale v Eclipse to ide predsa len pohodlnejsie). IDE za teba programatorsku pracu nespravi.
IMHO na Eclipse ziadne specialne tutorialy nepotrebujes. Kludne ho mozes pouzivat najprv len ako textovy editor + kompilator v jednom, plus nejake male bonusy navyse (ukazuje ti errory a warningy, mozes priamo odtial spustat aplikaciu v emulatore a vidiet log, vidis dokumentaciu k jednotlivym triedam ked nad nimi postojis s kurzorom...) a postupne objavis aj dalsie funkcie, co tebe osobne vyhovuju... Ja sam sa pohybujem hlavne v textoch, aj ked ten ADT plugin ma kopec vselijakych klikadiel - napriklad aj AndroidManifest.xml editujem v textovej forme a nie cez klikadla.
IDE je skratka len taka sprijemnovacia nadstavba a ide to aj bez nej (a ked si z IDE vystresovany a ides ho siahodlho studovat, tak namiesto ulahcenia prace si ju naopak stazis).

Re: Android SDK

Napísané: Pi Sep 12, 2014 8:36 pm
od používateľa Hefto99

Re: Android SDK

Napísané: So Sep 20, 2014 8:06 am
od používateľa Kiwi
to Hefto: :)
to PaloM: Dik za rady.
Skusam vsetko, co mi radis, a teraz by som chcel dostat do kalkulacky toto:
http://en.wikipedia.org/wiki/Arbitrary- ... arithmetic

Staci dat import java.math.BigInteger, java. math.BigDecimal a mi to pojde ?
Ako si uverim spravnost vysledkov ?
Toto http://linux.die.net/man/1/bc najdem v repozitaroch Ubuntu ?
Nic lepsie pre Linux nie je ?

Pre Android som nasiel toto:
https://play.google.com/store/apps/deta ... bignum.com
a este asi dve.

To je tak malo tych kalkulaciek s BigNUm aritemetikou, ci ja neviem hladat ?
A ako zistit, ci su OK, a nemaju ziadne backdoor features ?

Ten "landscape" layout mi ide, lenze teraz by som chcel zo suboru .../dimens.xml
priradit min_button_height a min_button_width pre vsetky tlacitla kalkulacky.
Existuje na to nejaka feature Eclipse, ci to musim vsetko bud rucne preklikavat
alebo rucne C+c C+v pre vsetkych 50 buttonov ?

Re: Android SDK

Napísané: Ne Sep 21, 2014 2:29 pm
od používateľa Hefto99
Ak dovolite, zapojim sa aj ja do debaty.
Kiwi napísal:Staci dat import java.math.BigInteger, java. math.BigDecimal a mi to pojde ?
Pridanie tychto tried ti nestaci - ich metody maju dost specificku syntax, takze "normalne" matematicke operacie sa s nimi nedaju pouzit a budes musiet prekopat kod.

Napriklad zadefinovanie cisla 42 vyzera takto:

Kód: Vybrať všetko

BigInteger number = BigInteger.valueOf(42);
Aj zakladne operacie ako je scitanie, odcitanie, nasobenie musis robit pomocou metod, napr: add, substract, multiply, napr.:....

Kód: Vybrať všetko

BigInteger a = BigInteger.valueOf(3);
BigInteger b = BigInteger.valueOf(4);
BigInteger c = ZERO;

c = a.add(b);
Na druhej strane existuje plno uzitocnych metod napr. pre pracu s prvocislami (isProbablePrime, nextProbablePrime ...atd).
Kiwi napísal:To je tak malo tych kalkulaciek s BigNUm aritemetikou, ci ja neviem hladat ?
Nuz bezne to zrejme ludia nepotrebuju, a ked potrebuju tak si vacsinou musia aj tak napisat vlastnu aplikaciu, kedze operacie s tak vysokymi cislami potrebujes vacsinou na vyriesenie nejakej konkretnej zlozitej ulohy, kde ti obycajna "BigNum" kalkulacka nepostaci.
Kiwi napísal:A ako zistit, ci su OK, a nemaju ziadne backdoor features ?
Najjednoduchsie to zistis, ked sa pozries do zdrojakov :-)
Ked zdrojaky nemas, tak budes musiet milu aplikaciu sledovat: Otvara to sietove spojenia? Snazi sa to citat subory? Snazi sa to vytvarat subory? atd....

==
Inac ak sa chces naucit pouzivat javu na riesenie matematickych problemov, odporucam projecteuler.net :-)

Re: Android SDK

Napísané: Ne Sep 21, 2014 2:53 pm
od používateľa Kiwi
DIk, Hefto, tak vidim, ze ma caka "vela zabavy", uz len s backendom a to mi uz ten parser
ako tak ide, len niekedy neviem ci 4^3^2 je (4^3)^2 alebo 4^(3^2), lebo niektore kalkulacky
to pocitaju tak, ine ako napr. Excel.

Tiez mam dalsi problem s frontendom. Konktretne chcem pouzit preddefinovy Style na urcity
View, ale chcem cast buttonov prepisat na ide width, height, xxx_color atd...

http://developer.android.com/guide/topi ... hemes.html

Lenze z toho tu mam akysi hokej. Mozem pouzit dva Styles a aplikovat ich ako Theme
na jeden View ? Potom tu Theme aplikovat na este na konkretnu Activity ci na cely AndroidManifest.xml ?

Alebo ma vyjde casovo efektivnejsie nepouzivat ziadne preddefinovane Styles a nadefinovat
si uplne novy Style pre jednotlive Views ?

Re: Android SDK

Napísané: Ne Sep 21, 2014 3:32 pm
od používateľa Hefto99
S frontendom ti bohuzial nepomozem.

Ja vyvijam mobilne aplikacie pomocou MAF v JDeveloper-i, takze s Eclipse velke skusenosti nemam.

Re: Android SDK

Napísané: Po Sep 22, 2014 6:54 am
od používateľa Palo M.
Kiwi, vyzera to, ze sa snazis robit prilis vela veci naraz: chces vyvijat pre Android, chces sa naucit Javu, chces urobit aplikaciu na kalkulacku, chces tam mat presnu aritmetiku, chces tam mat sofistikovany layout... Ono sa to vsetko da, ale treba do toho investovat vela usilia, treba pozapasit s viacerymi problemami - co rozhodne trva omnoho dlhsie nez povestnych 6 dni. Zaciatocnikom preto hrozi, ze to nikdy nedokoncia a vo vysledku nebudu mat nic pouzitelne, akurat velke sklamanie a znechutenie.

Odporucam ti skor iterovat po malych krokoch, vzdy robit jednu vec (zaoberat sa jednym aspektom), tu aj dokoncit - a potom ist na dalsiu verziu, kde pridas dalsiu vec.

Napriklad, prvy krok je urobit uplne jednoduchu kalkulacku. Len par tlacidiel, lus, minus, krat, deleno, "vymazanie displeja". A samozrejme nejake obmedzenie na rozsah cisiel, osetrenie situacie ked sa tam natuka cislo mimo rozsahu...
Vo vysledku by tvoja aplikacia by mala fungovat spravne a mala by byt dokoncena. V tejto faze nepotrebujes ziadne styly, nepotrebujes BigInteger, tlacidiel bude malo takze s layoutmi nezabijes vela casu (aj ked mat dva layouty - jeden na portrait a jeden na landscape - je dobry napad). Nezalezi na tom, ze to nikto v praxi nebude pouzivat, pre teba sameho to bude velky milnik, mat nieco funkcne (aj ked jednoduche). Mozes to hocikedy predviest na svojom mobile a pre vacsinu ludi z tvojho okolia uz toto pravdepodobne bude maly zazrak (pretoze pravdepodobne nemaju ani sajnu, ako nieco take urobit). A potom uz mozes povedat: Moja snaha nebola uplne zbytocna, uz mam nejaky vysledok. Okrem toho si sa v prvom kroku vela naucil - zaklady Javy, zaklady vyvoja Android aplikacie, ako otestovat funkcnost a pod. (Tento prvy krok je najtazsi, pretoze sa zacina vacsinou z uplnej nuly, ale myslim, ze by si to mal zvladnut uz teraz.)

Potom sa mozes pustit do dalsej fazy. Verzia 2 (pricom prvu verziu budes stale mat ulozenu aj s komplet zdrojakmi). Povedzme vylepsit aritmeticku cast, pridat tam ten BigInteger, vyriesit akym sposobom zobrazit tie sialene dlhe cisla. Stale to navonok bude ta jednoducha kalkulacka plus-minus-krat-deleno, ale uz bude mat nieco extra. Okrem toho, naberies dalsie skusenosti: co to obnasa rozsirovat kod o nove casti, mozno zistis ze nieco musis prepisat pretoze v prvej verzii to sice je urobene funkcne spravne, ale rozsirit to je problematicke a je lepsie stravit teraz nejaky cas prepisanim tej "starej" casti a neskor to vsetko pojde lepsie. Takisto uz mozes zabrdnut do nejakeho verzovacieho systemu (napriklad svn), aby sa ti jednotlive verzie lahsie spravovali, aby si mal celu historiu verzii na jednom mieste. A zase kompletne dokoncit a odladit aplikaciu vo verzii 2. V tejto faze sa zase kopec veci naucis, aj ked to na prvy pohlad na tej aplikacii nebude az take viditelne. Ale bude to pre teba dalsi vyznamny milnik. Je dolezity ten progres - v kazdej faze treba dotiahnut dobre vsetky detaily, aby bolo na com stavat vo faze nasledujucej (napriklad ak v prvej faze neosetris poriadne maximalny rozsah cisel, tak nemas solidny zaklad a bud to budes musiet urobit v niektorej z dalsich faz, alebo sa ti tam budu kopit "chyby z odflaknutosti", ktore sa v istom momente stanu nezvladnutelne a vsetko bude epic fail (= nepouzitelne, treba vyhodit a zacat uplne odzadu).

Potom mozes ist na tretiu verziu - nariklad pridat viac funkcii kalkulacky. Nie brutalne vela, len aby sa ti zmestili na displej (nejaka pamat, mocniny, odmocniny, faktorial, logaritmy alebo tak). A tu uz sa budes viac musiet pohrat s layoutom. A zase nieco doplnit do kodu a mozno zistis, ze este nieco by bolo vhodne v kode prerobit. Znova cele dokoncit a otestovat, aby aj tretia verzia bola funkcna a ucelena...

Skratka treba ist postupne a jednotlive iteracie planovat tak, aby boli zvladnutelne. Cim viac krokov absolvujes, tym viac skusenosti naberies a budes sa citit istejsi. To, co sa v zaciatkoch zda ako nepochopitelne, neskor pojde omnoho lahsie. A ked nahodou kvoli vonkajsim vplyvom budes musiet prerusit pracu na aplikacii, stale budes mat poslednu dokoncenu verziu, motivacny bod do buducnosti, nieco od coho sa mozes odrazit a pokracovat dalej. Pripadne sa ti moze stat, ze po istej faze budes mat viziu uplne ineho projektu, ktory vdaka skusenostiam z tejto kalkulacky bude vyzerat zvladnutelny - tak kalkulacku opustis a vrhnes sa na novu skvelu vec - a kalkulacka zostane nie ako "nieco, co si dlho robil, robil a nedokoncil", ale ako "nieco, co si dotiahol do isteho uceleneho stavu, je to dodnes pouzitelne a vela si sa na tom naucil".

Takze sa teraz velmi netrap s detailami vsetkych moznych veci, ktore by si tam v buducnosti chcel mat. Mozes si samozrejme teraz niekde napisat zoznam, co vsetko by si tam nakoniec mal mat (a mozes to priebezne upravovat/doplnat) - ale sustred sa vzdy na ten nasledujuci krok. K jednemu kroku mozes hladat na nete, skusat, testovat... a casom to zvladnut. A hlavne neupadnes do frustracie typu "ked toho je strasne vela, ja to asi nezvladnem".

Re: Android SDK

Napísané: Po Sep 22, 2014 7:25 pm
od používateľa Hefto99
Palo, 100% suhlas.

Re: Android SDK

Napísané: Po Sep 22, 2014 9:32 pm
od používateľa Kiwi
Dik za rady. Lenze sa mi zda, ze sa programovanie posunulo niekde, ..., smerom, ktory vobec nie je efektivny.

Z hladiska casu a tym aj bolesti oci a tym aj velkej sumy penazi, co clovek musi dat za skla,
je to velmi zlozite, rozkuskovane na 20 suborov atd.

Davno som robil take veci velmi rychlo a efektivne, mal som Turbo Pacal, Turbo Assembler,
Turbo Debugger, Turbo Profiler a Turbo C++.

Za par hodim som to, co som mal v hlave, prepisal do kodu, potom som si zapol Profiler
a videl co zerie kolko casu, zobral som si prvu funkciu/proceduru, presturoval som si
celu instrukcnu sadu 286/386 resp. 486, zistil som, ako to prelozil kompilator, potom
som si zistil, ako sa to da robil casovo efektivne a napisal som si celu funciu v ASM.

Odladil som to a fachcilo to ovela rychlejsie, a tak som postupoval dalej.

Vec layoutu bola zase zalezitost poznania OS a ked sa mi to nezdalo efektivne,
musel som si pozriet BIOS VGA a urobit to priamo cez volanie preruseni VGA.

Takze za par dni to nielen pekne vyzeralo, ale aj pocitalo 500!.

Teraz sa tu dva roky babrem len s pochpenim obsahu nejakych neznamych suborov,
Eclipse mi pada, veci na emulatore vyzeraju uplne inak ako na realnom zariadeni
a o nejakej optimalizacii kodu ani neuvazujem.

A kde je este napr. dokaz sprvanosti kazdej vetvy programu na zaklade invariantov ?

No hroza, na co sa zabavne programovanie za 25 rokov zmenilo. :(

Re: Android SDK

Napísané: Ut Sep 23, 2014 12:05 pm
od používateľa Palo M.
Tie programy spred 25 rokov aj podla toho vyzerali: Nebolo to na mobilnom zariadeni, ale na velkej kisni. Nemal si high-resolution touchscreen, ale zeleny monochromaticky monitor s blikajucim kurzorom (a zmenu orientacie displeja si vtedy fakt nemusel riesit). Bol si rad, ked si mal uz PP-06 (s famoznou 5.25" disketou) a nie PMD-85 (s audiokazetou)... A cely program si mal pravdepodobne len na ten faktorial (a nie na kompletnu kalkulacku) a ovladal sa textovo.

Kedysi si musel skladat velmi jednoduche matematicke operacie aby si dosiahol zelany vysledok, takze to prirodzene bolo hlavne o matematike (faktorial, trigonometricke funkcie, triediace algoritmy a podobne) a podla toho aj vysledny program vyzeral, respektive to vyrazne ohranicovalo priestor, ktory si svojim programom mohol pokryt.

Dnes mas k dispozicii plno kniznic s roznymi funkciami/metodami (ktore su rozsahom vacsie nez vtedajsie cele programy a povazujes ich za spravne implementovane - o spravnost sa staraju ich vyvojari a ty to ako pouzivatel kniznic neriesis) a zase ich musis poskladat dokopy tak, aby si dosiahol zelany vysledok. A tvoj zaber dnes moze byt omnoho sirsi - samozrejme stale mozes riesit take ulohy ako kedysi, ale okrem toho sa otvorili aj nove obzory, ktore pred tymi 25 rokmi boli nedosiahnutelne (dnes nie je problem pracovat s audiom, videom, geografickou polohou, sietovou komunikaciou, ...).

Podla mna sa programovanie vo svojej podstate za ten cas az tak velmi nezmenilo. Samozrejme sme pokrocili, ta praca dnes vyzera na prvy pohlad inac - ale aj vysledok dnes vyzera vyrazne inac.

Ale to sme sa uz z technickej roviny presunuli do filozofickej. Mohli by sme donekonecna nostalgicky spominat stylom "to kedysi, to byvali zlate casy...", lenze tym sa ta tvoja kalkulacka pre Android asi nevytvori, ze...

Re: Android SDK

Napísané: St Sep 24, 2014 4:23 pm
od používateľa Kiwi
To mas pravdu, ze na Androide , aby mi kalkulacka fungovala na takmer vsetkych zariadeniach
OK a aby aj vsade OK vyzerala, to sa neda dosiahnut, tak jednoducho, ako dakedy, ked kazdy
mal VGA kartu, vsetky prerusenia VGA BIOS-u boli okomentovane, IRQ keyboard, mysi, HDD,
potom clovek vytvoril program, ktory fungoval napr. na Ctrl-ALt-R_Shift_C nezavisle na OS,
bol neviditelny pre OS, ako aj pre cokolvek nad urovnou OS, a fungoval na vsetkych VGA kartach
a doskach s podobnym BIOS-om rovnako, bol matematicky dokazany, nemal ani jednu chybu
a este sa vedel aj sam sirit na rozne media.

Preto to pisem, lebo clovek mal niekedy motivaciu, urobil 16 hodin roboty a bud mu to hralo,
blikali diody, malo to buttony (farebene a 3D vyzerajuce) atd. Mozog dostal hned davku neuro-
transmiterov a bol motivovany na dalsi den podat porovnatelny vykon.

Alebo si zober take komprimacne algoritmy. Tomu som sa venoval cele prazdniny, lebo nastastie
som mal kluce od skoly. Tyzden robote na kode, aby fachcil, a dalsie tyzdne optimalizacie.
A ked som to porovnal s arj, pkzipom atd. , vysledok nebol az tak zly. CLovek mal motivaciu tvorit.

A teraz ked to citam na wikipedii, tak som sklamany, ze nejaky http://en.wikipedia.org/wiki/Huffman_coding
to vymyslel predomnou, ci nejaky http://en.wikipedia.org/wiki/Shannon%E2 ... ano_coding
alebo http://en.wikipedia.org/wiki/Lempel%E2% ... 80%93Welch

To su vsetko veci. ku ktorym v r. 1989 nikto bez vytacacich modemov vtedy nemal pristup.

Alebo clovek mohol analyzovat OS, ako robi DOS to a to. A ked mal clovek dostatatocnu znalost
systemu, dali sa robit veci na urovni virusov, Stoned, Michelangelo, OneHalf, to nebolo jednoduche
vsetko urobit tak, aby to bolo max. 512 az 1024 B, islo to, nebolo to viditelne pre antivirak
a este sa to sirilo, a este aby sa to sirilo tak, aby kazda dalsia kopia vyzerala uplne nahodne.
To fakt chcelo vela matematiky, ale clovek mal motivaciu, lebo za par dni mal vsetko funkce
a bez chyb. ASM vtedy od 8086 do 486DX2 sa velmi nemenil, nove instrukcie sa tykali skor
prechodu z 8 na 16 a 32 bit registre, Intel ma little-endian, tak je to jedno ci citam B,2xB, alebo 4xByte.

Takisto ked sa preslo na objekty a metody v Pascale, clovek to vedel prepisat do ASM,
lebo chapal co ako prepieha na stacku, na heape, co moze kde zobrat, dali sa pisat
napr. casti na ovladanie zariadeni cez RS232, LPT port. stacilo si urobit niekaky prevodnik
z 8 drotikov a jeto.

Teraz chcem nieco podobne urobit na Android, chcem si tam nahrat katalog hviezd a objektov napr. NGC
a potom na Android napojit montaz cez RS232.
NO vobec neviem poriesit, ako dostat obrazok z web camery, http://www.zwoptical.com/Eng/Cameras/
do Androidu, ako potom cez nejaky prevodnik,
poslat veci z Androidu na RS232 a potom na RJ11 na montaz.

Keby som to robil na starom PC, tak to mam zbuchane za jeden vikend. Potom by to chcel kamarat,
jeho kamarat, ludia by to kritizovali, by sa to vylepsovalo atd.

No ale ako to urobit v Jave v Androide a ako pripojit na smartfone vsetky tie astro "kurvitka", tak
to ani nemam sajnu ako to hladat, nie to este urobit. :)